Announcement

Collapse
No announcement yet.

Första bilstereon, hjälp med slutsteg + baselement?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Första bilstereon, hjälp med slutsteg + baselement?

    Originally posted by Optima View Post
    Nu har jag inte lyssnat på någon av de baslådor som du länkar till, men den sista (Pioneer TS-WX304T) lär nog funka bra till ditt steg.

    Hur stor låda kan du annars tänka dig att sätta i bilen?
    Ja max-bredd är nog 80cm, men gärna under 60 för att ha lite utrymme.. och med ett djup på max 30cm

    har kollat lite på nätet och fann dessa "tester",
    självklart varierar basens ljud i bilmodell, ljudpåverkan, stereo/slutstegs-kvalitet etc.

    MTX TR8PT - https://www.youtube.com/watch?v=7u2LfZkfoWo

    DLS RW6 - https://www.youtube.com/watch?v=_uu9qqqJZhg

    Pioneer TS-WX304T - https://www.youtube.com/watch?v=gAkV-LJ7CEM

    det komiska med sista (Pioneeren) är att bilen har samma värde som basen


    Vad jag är ute efter är en djupspelande bas, alltså inte en bas som skapar det här extrema "plåt-knarret" som bara låter illa.. utan mer mäktigt mullrande.. som också är kompatibelt med slutsteget!

    vad tror du om jag ska välja mellan dessa tre modeller?
    Last edited by najkks; March 22, 2014, 19:10.

    Comment


    • #17
      Re: Första bilstereon, hjälp med slutsteg + baselement?

      Egenbyggd sluten låda på 25 liter brutto och sedan stoppar du dit en Gladen RS10, det kanske ger tillräcklig bas. Både priset och lådans storlek kommer att passa dina krav. Horsyhorse får väl protestera om kombinationen av bas+steg inte "godkänns".

      Comment


      • #18
        Re: Första bilstereon, hjälp med slutsteg + baselement?

        Originally posted by Optima View Post
        Egenbyggd sluten låda på 25 liter brutto och sedan stoppar du dit en Gladen RS10, det kanske ger tillräcklig bas. Både priset och lådans storlek kommer att passa dina krav. Horsyhorse får väl protestera om kombinationen av bas+steg inte "godkänns".
        tyckte det var så bekvämt att ha en färdig låda och bas kompletterat

        har varken tiden, kunskapen eller orken att börja bygga själv nämligen..

        om jag nu ska välja, vilken av de tre passar mig bäst?

        Comment


        • #19
          Re: Första bilstereon, hjälp med slutsteg + baselement?

          I så fall kan vi direkt plocka bort MTX eftersom att den är aktiv. Jag tror fortfarande på Pioneer.

          Comment


          • #20
            Re: Första bilstereon, hjälp med slutsteg + baselement?

            Originally posted by Optima View Post
            I så fall kan vi direkt plocka bort MTX eftersom att den är aktiv. Jag tror fortfarande på Pioneer.
            vad gör skillnaden att den är aktiv?

            ja pioneer brukar ju göra prisvärda och bra grejer, funderar på den!

            Comment


            • #21
              Re: Första bilstereon, hjälp med slutsteg + baselement?

              En aktiv baslåda har inbyggt slutsteg, en passiv baslåda har inget inbyggt slutsteg. Med tanke på att du redan har ett steg så känns det ju därför onödigt att köpa en aktiv baslåda.

              Comment


              • #22
                Re: Första bilstereon, hjälp med slutsteg + baselement?

                Originally posted by Optima View Post
                En aktiv baslåda har inbyggt slutsteg, en passiv baslåda har inget inbyggt slutsteg. Med tanke på att du redan har ett steg så känns det ju därför onödigt att köpa en aktiv baslåda.
                då är jag med

                men om jag nu lämnar tillbaka slutsteget, är MTX med i matchen då?

                eller är det bättre att ta köpta slutsteget och kombinera med pioneer?

                Comment


                • #23
                  Re: Första bilstereon, hjälp med slutsteg + baselement?

                  Jag skulle välja Pioneerbasen ändå, men som sagt har jag ju inte lyssnat på någon av basarna.

                  Comment

                  Working...
                  X