Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lådförslag 2X Massive Audio Toro 104

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Lådförslag 2X Massive Audio Toro 104

Kan nån räkna på en låda till 2 stycken Toro 104 i portad låda(slotport). Helst förslag där jag kan bygga porten från golv till botten och använda porten som extra stagning i lådan. Spelar för det mesta hårdrock/metal så det behövs ingen direkt djupbaslåda..
    http://massiveaudio.com/products/sub...ohm-subwoofer/
    Hoppas jag inget glömt =)

Re: Lådförslag 2X Massive Audio Toro 104

Hade lite och göra idag så jag påbörjade en låda lite smått med måtten(invändigt) 70 bred, 30 hög och 32,5 djup vilket motsvarar cirkus 68 liter(rekommenderat enligt MA 70 liter). Frågan är nu hur stor jag skall göra porten? MA säger att porten skall vara 127 kvadratcm, men om man läser på en enkel låda så säger den att man ska dubbla porten ifall man skall ha 2 basar vilket blir 152 kvadratcm. Hur stor skall porten vara??

Comment

Om porten ska vara 152 kvadratcentimeter i area, och du gör den fullhöjd = 30cm-materialtjocklek, säg 4,4cm?=25,6cm hög.

152/25,6 är ungefär lika med 6cm bred.
      Sponsor:
      Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
      Tudor Batteries - www.tudor.se
      Sonax Bilvård - www.sonax.se

Comment

Jag körde helt enkelt dubbla portarean med mina dubbla toro 15"are, jag vet inte om det är något skrivfel i manualen eller om bägge varianterna fungerar bra.
        Sponsor:
        Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
        Tudor Batteries - www.tudor.se
        Sonax Bilvård - www.sonax.se

Comment

Manualen är lite skum faktiskt men jag kör på den större arean =)

Comment

Manualen verkar ha vissa tveksamheter när det gäller volymangivelser, det håller jag med om. Räknar man tex på förslagen till dubbla basar så blir innervolymen enligt de angivna måtten mindre än den angivna lådvolymen, men i enkelbasförslaget blir volymen enligt angivna mått större. Knepigt.

Comment

Working...
            X