Announcement

Collapse
No announcement yet.

8" under hatthyllan eller 6,5" under instr.brädan

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 8" under hatthyllan eller 6,5" under instr.brädan

Sitter och funderar över vad som ger mest kännbar bas.
    Jag har möjligheten att bygga en låda på ca 11liter under hatthyllan och låta basen spela uppåt in i kupén, då är det tänkt att jag ska använda en JBL GTO804 eller R.F. P1S48.
    Alternativt att stoppa in ett JL eller DLS basrör med 6,5 bas under indtrumentbrädan vid passagerarens fötter.

Det som begränsar bygget i bagaget är att bensintanken gör att det finns inte mer plats direkt under hatthyllan/ eller mot ryggstödet.

Slutsteget jag har att driva basen med är ett Hertz HCP4. Framsystemet är inte klart ännu, men det blir troligtviss ett Hertz ESK F165.5.

Då är frågan, vilken av dessa alternativ ger mest kännbar bas?

Bilen är en Alfa Romeo GTV med relativt liten kupé utrymme och karmlösa framdörrar (= kommer att släppa igenom en hel del tryck).

Re: 8" under hatthyllan eller 6,5" under instr.brädan

Jag tror på bas under hatthyllan! Visserligen lättare att få en rörbas under handskfacket att hänga ihop med resten, men dom brukar sakna en del på djupet. En bas i hatthyllan däremot kommer kunna utnyttja en del så kallad cornerloading mot bakrutan, så det har möjlighet att spela på rätt bra!
    Mitt projekt: Volvo V60
    BRL - B2 & Dayton

More to come...

Comment

Working...
    X