Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fel på slutsteg?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Fel på slutsteg?

Har detta slutsteg monterat i min saab 9-5
    http://www.ai-group.se/?tuotteet&tuo...ti=GZTA1.800DX

Först när jag monterade det funkar det utmärkt, förrutom att jag hade lite dåligt kräm i batteriet. Så en dag slutade den funkar. Bytte då batteri, men nu vägrar steget gå igång. Den gröna lampan lyser, men det får icke fram några ljud.
    har öppnat upp steget för att kolla om jag kunde hitta nåt som var brännt , men hitta inget. Någon som vet vad det kan vara som är fel? Kopplingarna är rätt imed att det fuinkade innan med precis samma koppling.

Re: Fel på slutsteg?

Har du kollat säkringen på steget? Vet inte om det inte lyser alls kanske om den har gått iof.

Annars kan du pröva att mäta lågnivån som går in i steget, eller koppla i en annan mediakälla till steget och se om det händer något.
    Du kan också pröva att mäta på kablaget till basen(antar att det driver en bas), eller så lägger du ett litet 9V batteri på kablaget och ser om du får något konutslag.

När du har uteslutit alla andra felkällor så kan du konstatera att steget är pajj.
    Sponsor:
    Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
    Tudor Batteries - www.tudor.se
    Sonax Bilvård - www.sonax.se

Comment

Re: Fel på slutsteg?

Testade med ett 9v batteri, men inga konutslag på basen. Antar att det är basen som är kaputt då, eller både bas och steg :-(

Comment

Working...
      X