Hörselskyddskåpor sänker ju med 20 db men om man plastar och dämpar insidan så borde det bli bättre? bara en fundering. funderar att göra ett experiment
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Fundering på hörselskydd
Collapse
X
-
Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se
www.garaget.org/Frippe_L
Svensk Mästare 2012 i Street Stock
Svensk Mästare 2011 i Street 100A
Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER
-
Re: Fundering på hörselskydd
Det är rätt stor skillnad på bra och dåliga kåpor också. Peltors dyrare modeller dämpar bra.
När jag skjuter många och grovkalibriga skott brukar jag har både proppar och kåpor på mig. Har man aktiva kåpor kan man dessutom höja volymen ordentligt så att man hör t ex tal trots all dämpning.
Comment
-
och om man ej vill höra en pratkvarn på jobbet då?Originally posted by Perb67 View PostDet är rätt stor skillnad på bra och dåliga kåpor också. Peltors dyrare modeller dämpar bra.
När jag skjuter många och grovkalibriga skott brukar jag har både proppar och kåpor på mig. Har man aktiva kåpor kan man dessutom höja volymen ordentligt så att man hör t ex tal trots all dämpning.
hehe var bara en tanke :P
Comment
-
-
Något jag skulle behöva.
Går hem från jobbet med huvudvärk lite då och då.
För det första så vet inte kineser hur man pratar normalt i telefon. Dom vrålar så högt att dom inte ens behöver telefonen. Samma gör dom med walkie talkies och då för att höra något har dom också full volym på. Extra trevligt när dom kommer in två stycken i samma rum på samma kanal på full volym så det bara börjar illskrika ur dom!
Mums
Vet inte hur mycket jag har tagit deras walkie talkies ifrån dom, stängt av volymen och gett tillbaka :PLincoln Mark Viii
Framsystem: DD AW6.5, DD AT28
Sub: 4x DD 1508
Slutsteg: DLS Ultimate A3, DLS Ultimate A6, DLS Ultimate TA2, 2x Mosconi AS300.2
Till salu: DLS Nordica 6.2 & DLS Ultimate A6
Comment

Comment