Fast det gäller också att flytta plusmätkabeln i mätinstrumentet till "det vanliga" strömmätningsuttaget ifall du väljer att annat område än 10 A, gjorde du det?
När du felsöker på strömmen så gav zovix en bra förklaring på hur man kan gå till väga, följ de anvisningarna så hittar du nog felkällan.
Satte jag mätproben i "spänningsjorden" spelade det ingen roll vilket område jag använde, det var 0 ändå IIRC. Men i 10A området stannade det på ca 100-200mA.
Fast jag tror att det billiga instrumentet kanske inte räcker till, för det gnistrade inte alls om man mätte på låga strömmar, inte säker på att impedansen är låg nog gör att mäta då (för hög för gnistor iaf) fast är det så låg ström borde det inte spela roll. Oavsett, jag är en sopa på att mäta
trött man blir. Ute och skulle köpa ett Varta silver 77Ah batteri. I alla listor är det 28cm batterier till bilen så tog ju för givet att det var det som satt där och att den extra längden I batterilådan blev 32cm eller något.
Men det sitter tydligen bara 24cm batteri och framför batteriet sitter säkringsbox till slutstegen. Så nu måste man ut och klippa, skruva och flytta den skiten. Jäklar vad jag ångrar att jag bytte ut originalstereon just nu.
hoppas jag hinner flytta hållaren på söndag. Måste leta reda på vad det är som gör att jag aldrig har några minuter över. En hel j****** månad för att byta ut batteriet I bilen. *pust*
Comment