Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vad vet ni om ESX Audio

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vad vet ni om ESX Audio

Vad har ni för erfarenheter av ESX Audio?.

Har själv hör deras Vision VE1522 som drevs av ett Sigum SE7000D. Det spela på bra o lät bra. Men det är deras värsting grejer oxå .

Har sett nårra tester oxå som gett ESX bra kritik. Men smaken kanske är som baken.

Re: Vad vet ni om ESX Audio

Jag har lyssnat på både vision och quantum basarna (har för mig det var dessa), de låter bägge trevligt, slår hårt som tusan och spelar högt.
    Sen har jag lyssnat på Quantum 6.5"kit i demoställ och där lät det inte helt tokigt. Prisvärda grejor helt klart skulle jag säga.
    Sponsor:
    Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
    Tudor Batteries - www.tudor.se
    Sonax Bilvård - www.sonax.se

Comment

Tittar man enbart på testresultat så verkar det kanon.
      Lyssnat på samma som Pontus här och det verkar riktigt prisvärt

Tanken är att jag ska i med deras största mono och 4 kanals i en bil...kan nog bli skoj
      Audi A4 B5 -98
      Pioneer P90 + DEQP90
      Sinfoni amplitude 50.4x
      Sinfoni shadow 100.2
      Sinfoni S165W x4
      Sinfoni S100M
      Sinfoni S25T

Vw up -12
      På gång..
      New car, hi end old school..

Comment

Originally posted by ppk View Post
        Jag har lyssnat på både vision och quantum basarna (har för mig det var dessa), de låter bägge trevligt, slår hårt som tusan och spelar högt.
        Sen har jag lyssnat på Quantum 6.5"kit i demoställ och där lät det inte helt tokigt. Prisvärda grejor helt klart skulle jag säga.
        Hur skiljde sig Quantum från Vision?. Lyssna du på ett bygge som var mer för spl eller sq?. Har hört att Quantum är mer av rappare variant och upplevde Vision 15"aren jag hörde som rätt mjuk o fyllig. Men bilen som jag hörde basen i var odämpad och hade inte ljudet helt 100 inställt.

Comment

Nu var det ett tag sedan, och bägge basarna var väl lite väl påställda för att jag skulle börja reflektera över skillnaderna välljudsmässigt. Rent spontant skulle jag säga att bägge basarna hade en ganska "torr" karaktär, spelade rappt och slog hårt, hur de återgav frekvenserna kommer jag ej ihåg, men djupbas var iaf inget problem
          Sponsor:
          Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
          Tudor Batteries - www.tudor.se
          Sonax Bilvård - www.sonax.se

Comment

Ok. Nej, är dom mycke påställda så äre inte så lätt

Comment

kör med ett esx se 7000 steg och är väldigt nöjd med det, hade tidigare ett gz plutonium 4000 som brann upp och esx steget lirar mycke snyggare, på pappret ska de skilja 500w men jag märker ingen skillnad så antingen är esx underspecat eller gz överspecat.

nästa steg blir att skaffa en esx bas också är ute efter MYCKE fart på luften, så lutar nog åt vision basen.

Comment

Själv tänkte jag skaffa ett SE 3500D steg. Men har inte bestämt om jag ska ha en Vision 1222 i 1 ohm eller en Signum 1240 i 2 ohm. Föredrar att driva basen i 2 ohm, vilket inte kommer gå med Vision 12an .
                Last edited by Palicuse; September 26, 2013, 15:33.

Comment

se7000 & en ve1222 i 4ohm ist då
                  De finns bara ett sätt å göra saker å ting på, och de är rätt sätt, vad som däremot är rätt finns de många åsikter om........

Comment

Det är ju oxå ett sätt ;-)

Comment

Working...
                    X