Announcement

Collapse
No announcement yet.

Frågor om Kenwood KOS-A210

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Frågor om Kenwood KOS-A210

Det vart en sådan i bilen......
    Kom på att det låg en sådan i förrådet sedan en äldre bil, dock kompletterad med en display nu (som köptes för något år sedan).

Dock har jag upptäckt lite saker som jag inte hittar ett svar i manualen om.....

Först, måste man varje gång man startar den gå in i Menyn/Setup och stänga av färgskiftningen i displayen? Har stängt av demo-läget och den "fastnar" i detta läge. Sedan har jag stängt av "illumi-delen" (läge OFF) för att kunna fixera displayen till en fast färg och det fungerar tills man stänger av bilen, för att sedan nästa gång hålla på och ändra färg hela tiden.

Sen, när man har fixerat displayen i en färg så fortsätter den att variera färgerna på ratt-modulen. Skall det vara så? trodde i min enfald att även denna skulle bli samma färg som displayen

Har både Ipod/iPhone kabel samt AUX/3,5 mm kontakter kopplade och har också upptäckt att när man har iPhone'n kopplad i bottenkontakten (iKabeln) så ser man i displayen låt och artist mm men inte om samma kabel sitter i iPod'en
    Båda har IOS 6.1.3. Med telefonen kan man i Spotify byta låt mm men inte med iPod'en. Någon som vet varför om detta fenomen?

En annan sak också som är lite mystiskt, det är att om iPod'en körs med Spotify och iKabeln så med jämna mellanrum klipper den ljudet några tio-delar men inte med iPhone'n. Kör man med AUX/3,5 mm kabeln så uppstår inte detta. Vad kan det vara som gör detta?

Många frågor i denna lilla novell, men är det någon här som vet eller haft samma frågeställning som jag?
Working...
X