Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fråga om DDs LE312 låda

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Fråga om DDs LE312 låda

Tjena,reggade mig för ett tag sen men det här blir mitt första inlägg.

Jo,det är så att jag köpte en DD LE312 låda häromdagen och drev med mitt Gas 350 steg,och basen fick då 235wrms i 4 ohm. Basen lät riktigt bra,men sen igår köpte jag ett DLS CAD11 steg och nu får basen 400wrms i 4 ohm,och drar man på litegrann så slår basen hårt som f*n. Är det bara så DD är eller är det för att den är ny? Och när jag skriver drar på så menar jag inte att jag maxar ur steget,men höjer lite mer så bilen skakar lite.

Tack på förhand!

Re: Fråga om DDs LE312 låda

Om det inte låter som ett dåligt ljud, alltså missljud eller att någonting är trasigt, så är det nog bäst att vänta tills basen har spelat ett antal timmar och "lossnat" (upphängningsdetaljerna mjuknar upp). Då bör du höra skillnad i hur ljudet är.

Comment

Originally posted by Optima View Post
      Om det inte låter som ett dåligt ljud, alltså missljud eller att någonting är trasigt, så är det nog bäst att vänta tills basen har spelat ett antal timmar och "lossnat" (upphängningsdetaljerna mjuknar upp). Då bör du höra skillnad i hur ljudet är.
      Okay då får jag lira lite mjukare för basens skull ett par timmar till Det låter inte dåligt,men det är bara det att basen slår riktigt hårt och jag har aldrig hört det tidigare men jag har inte hållt på med billjud så värst mycket heller Men DD är ju ett av dom bättre märkena så jag blir inte förvånad om det bara är därför den slår riktigt hårt,den matas ju med 100wrms mer än vad den ska ha också

Tack för snabbt svar!

Comment

DDs basar tar en hel del tid på sig att bli inspelade, men var inte försiktig med volymen bara för det, låt dom jobba på så du mjukar upp hela spidern! Mina 508or är fortfarande rätt hårda ut mot ytterligheterna vilket ger ett hårt ljud med lite djup när volymen åker upp, detta trots att dom gått rätt många timmar nu.
        Mitt projekt: Volvo V60
        BRL - B2 & Dayton

More to come...

Comment

Originally posted by ChriZtoffer View Post
          DDs basar tar en hel del tid på sig att bli inspelade, men var inte försiktig med volymen bara för det, låt dom jobba på så du mjukar upp hela spidern! Mina 508or är fortfarande rätt hårda ut mot ytterligheterna vilket ger ett hårt ljud med lite djup när volymen åker upp, detta trots att dom gått rätt många timmar nu.
          Okay Hör ingen skillnad på basen än,har spelat kanske 3 timmar totalt nu. Men den låter absolut inte dåligt heller. Men hur kommer ljudet förändras sen,blir det djupare bas eller?

Comment

Basen ska bli mindre hård och istället börja gå djupare.

Comment

Originally posted by Optima View Post
              Basen ska bli mindre hård och istället börja gå djupare.
              Det låter trevligt,även om jag gillar den hårda karaktären dom spelar nu

Comment

Det som kommer hända är att den kommer gå djupare och spela högre, men det ska till bra mycke mer än 3h speltid innan du märker nån större skillnad.
                BRL - B2 & Dayton

More to come...

Comment

Det som kommer hända är att den kommer gå djupare och spela högre, men det ska till bra mycke mer än 3h speltid innan du märker nån större skillnad.
                  Låter kanon Hur är skillnaden mellan basen i LE lådorna gentemot en 2500 serie? Kommer förmodligen byta upp mig i framtiden till en sån när jag har lite bättre ekonomi

Comment

Du kan mata på mer effekt ju högre upp i serie du går, och dom låter bättre. Jag är lite osäker på hur basarna i dom färdiga lådorna låter dock, vissa påstår att det ska vara samma som 05 serien (vilken jag själv kör med) medans vissa säger att det är en enklare 03 serie.
                    BRL - B2 & Dayton

More to come...

Comment

Du kan mata på mer effekt ju högre upp i serie du går, och dom låter bättre. Jag är lite osäker på hur basarna i dom färdiga lådorna låter dock, vissa påstår att det ska vara samma som 05 serien (vilken jag själv kör med) medans vissa säger att det är en enklare 03 serie.
                      Det är tydligen en 300 serie som sitter i LE lådorna,och som jag fattat det är 300 serien den "gamla" 05 serien. Inget fel med det dock,den låter helt otroligt,jämfört med andra basar jag hört som tex Kicker,Jbl m fl

Comment

Working...
                      X