Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bmw e39 kombi, montera bas i golv eller sida?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bmw e39 kombi, montera bas i golv eller sida?

    Vet att ja sett många installationer av båda varianter men vill gärna ha det så osynligt som möjligt, vet att jag sett flera installationer på detta forum men ja lyckas inte hitta dem via sökningen.

    Finns det några överhängande fördelar nackdelar med golv/sido installation?

  • #2
    Re: Bmw e39 kombi, montera bas i golv eller sida?

    Om du har vägarna förbi Täby någon dag så kan du få pröva en sidomonterad 10" sub i din bil. Den får plats över orginal batteriet. Man behöver bara ta ut förvaringsfacket som finns där allternativt orginal subben om man har den.


    Jag har sålt min E39:a och den ligger i förådet sedan något år tillbaks. Det sitter en peerless resolution 10":are i den.
    Om man har drygt 500 Watt så blir den nöjd.

    Det är bara att kasta in och prova den. Om man blir nöjd och gillar ljudet och har 1500 att avara så behöver man inte montera ut den
    Tror att jag har en svart sida med högtalargaller också någonstans i förådet till den.

    Jag har för mig att Erik mätte upp lådan i hans bil när han hade den och att frekvensgången var väldigt jämn.





    Last edited by heddan99; June 29, 2013, 11:30.

    Comment


    • #3
      Re: Bmw e39 kombi, montera bas i golv eller sida?

      Vadå är det inte meningen att man ska fylla hela bagaget med en dubbel 15" låda??



      heddan99s förslag ser mycket trevligt ut. Om du vill snickra själv utan att plasta så är nog en golvlåda enklast, även om du har nivåreglering så borde du få plats med en låda ovanför kompressorn. Dock får du nog offra reservhjulet då.
      BMW E38 740
      BMW M5 -01
      bilradiohuset.se
      SM-guld 2012

      Comment


      • #4
        Re: Bmw e39 kombi, montera bas i golv eller sida?

        Detta är egentligen till en polare som är nyfiken på att förbättre ljudet lite, jag åker M5 numera och skulle gärna köpt subben av dig heddan men tror det blir någon lösning med subbar i hatthyllan för mig då jag börjar med min bil

        Får se om det blir golv eller i sidan bara han börjar, hör av mig om det blir aktuellt att köpa din heddan!

        Comment

        Working...
        X