Announcement

Collapse
No announcement yet.

jbl gti 12"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • jbl gti 12"

    skulle vilja ha hjälp med en låda till dessa basar Jbl gti 12" ska sitta i en jetta.

  • #2
    Re: jbl gti 12"

    Vilken modell av GTI?

    Finns ju ett par olika modellbeteckningar, tex W12GTI och 1200GTI.

    Comment


    • #3
      Re: jbl gti 12"

      Originally posted by Optima View Post
      Vilken modell av GTI?

      Finns ju ett par olika modellbeteckningar, tex W12GTI och 1200GTI.
      isf är det 1200gti tyckte jag det stod på konen

      Comment


      • #4
        Re: jbl gti 12"

        Det är i så fall den gamla basmodellen på 600 WRMS och jag tror den har veckad pappersupphängning (?).

        Stämmer det?

        Comment


        • #5
          Re: jbl gti 12"

          Originally posted by Optima View Post
          Det är i så fall den gamla basmodellen på 600 WRMS och jag tror den har veckad pappersupphängning (?).

          Stämmer det?
          undrar varför man inte tog kort tror inte det veckad , det skulle tydligen vara den som hade djup magnet sa han

          Comment


          • #6
            Re: jbl gti 12"

            Då borde det vara W12GTI eller W12GTI MKII, ser väl likadana ut.

            http://www.google.se/search?q=jbl+w1...h=611#imgdii=_

            1200GTI har som sagt veckad papperskon.

            http://www.google.se/search?q=jbl+12...w=1144&bih=611

            Comment


            • #7
              Re: jbl gti 12"

              Originally posted by Optima View Post
              Då borde det vara W12GTI eller W12GTI MKII, ser väl likadana ut.

              http://www.google.se/search?q=jbl+w1...h=611#imgdii=_

              1200GTI har som sagt veckad papperskon.

              http://www.google.se/search?q=jbl+12...w=1144&bih=611
              då måste det va den första länken och första utgåvan. enligt honom så spelar man högre med en sluten låda än med portad men det vet jag inte om man kan hålla med om

              Comment


              • #8
                Re: jbl gti 12"

                En korrekt basreflex ska helt enkelt spela högre än en korrekt sluten. Den gamla modellen har ganska bred men tunn "naken" magnet och ca 108 mm monteringsdjup, den nyare modellen har ca 260 mm monteringsdjup och en massa plast/aluminium runt magneten. Rätt stor skillnad i djupet alltså.

                Försök få reda på exakt vilken av basarna det är.

                Comment


                • #9
                  Re: jbl gti 12"

                  Originally posted by Optima View Post
                  En korrekt basreflex ska helt enkelt spela högre än en korrekt sluten. Den gamla modellen har ganska bred men tunn "naken" magnet och ca 108 mm monteringsdjup, den nyare modellen har ca 260 mm monteringsdjup och en massa plast/aluminium runt magneten. Rätt stor skillnad i djupet alltså.

                  Försök få reda på exakt vilken av basarna det är.
                  precis min tanke åxå, ja det är lika bra att skruva lös en bas och titta.

                  Comment


                  • #10
                    Re: jbl gti 12"

                    hur lägger man upp en bild här?? nu vet jag iaf va den heter Jbl 4000watts gti series

                    Comment


                    • #11
                      Re: jbl gti 12"

                      Borde ju vara W12GTI i så fall, de tål 4000 W max enligt manualen. Det knepiga är att man ser vissa bilder där det står "4000 watts" i centrum på konen och vissa där det bara står "JBL" i centrum, dessutom verkar konen vara ljusare på "4000 watts".

                      Jag hittar bara W12GTI/W12GTIMKII i JBL:s databas iaf, kan inte se någonstans som det står just "4000 watts". Kolla på magneten eller på sidan av korgen, där ska det stå exakta modellbeteckningen.

                      Comment


                      • #12
                        Re: jbl gti 12"

                        Originally posted by Optima View Post
                        Borde ju vara W12GTI i så fall, de tål 4000 W max enligt manualen. Det knepiga är att man ser vissa bilder där det står "4000 watts" i centrum på konen och vissa där det bara står "JBL" i centrum, dessutom verkar konen vara ljusare på "4000 watts".

                        Jag hittar bara W12GTI/W12GTIMKII i JBL:s databas iaf, kan inte se någonstans som det står just "4000 watts". Kolla på magneten eller på sidan av korgen, där ska det stå exakta modellbeteckningen.
                        det va den som har 26cm monteringsdjup så du kan nog köra på och med slotport

                        Comment


                        • #13
                          Re: jbl gti 12"

                          Originally posted by Åke_stefansson
                          skulle vilja ha hjälp med en låda till dessa basar
                          Nu skrev du så där i första inlägget, jag är lite osäker på om det egentligen gäller en eller två. Har dock räknat för en bas, då är det lätt att sätta ihop två såna lådor.

                          50 liter netto med 150 cm2 slotport (30x5 cm i uträkningen) som är totalt 50 cm lång, beräknad avstämning blir ca 38 Hz och det spelar i teorin relativt "allround".

                          Comment


                          • #14
                            Re: jbl gti 12"

                            Originally posted by Optima View Post
                            Nu skrev du så där i första inlägget, jag är lite osäker på om det egentligen gäller en eller två. Har dock räknat för en bas, då är det lätt att sätta ihop två såna lådor.

                            50 liter netto med 150 cm2 slotport (30x5 cm i uträkningen) som är totalt 50 cm lång, beräknad avstämning blir ca 38 Hz och det spelar i teorin relativt "allround".
                            aha okej :P det gäller 2 basar

                            Comment

                            Working...
                            X