Announcement

Collapse
No announcement yet.

jl 15w6 i saab 9-5

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• jl 15w6 i saab 9-5

har fått tag i en gammal bas som enligt jl ska fungera i en liten sluten låda.
    ska jag bygga efter jl:s rekommendationer och åt vilket håll ska jag vända lådan (bas mot skidluckan?)
    Den har 2st 6ohm spolar så i mono så bör 3ohm fungera med ett gammalt slutsteg som jag har.
    Gissningsvis är basen från -99

/Pelle

Re: jl 15w6 i saab 9-5

Vad säger JL:s rekommendationer?

Basen riktad mot skidluckan och sedan en ram runt baffeln som tätar mot ryggstödet, då borde all bas komma in i kupen. Enligt beräkning i mitt lådprogram kan jag tänka mig 50 liter netto slutet, borde spela en del djupbas.

Comment

Originally posted by Optima View Post
      Vad säger JL:s rekommendationer?

Basen riktad mot skidluckan och sedan en ram runt baffeln som tätar mot ryggstödet, då borde all bas komma in i kupen. Enligt beräkning i mitt lådprogram kan jag tänka mig 50 liter netto slutet, borde spela en del djupbas.
      35,4L slutet rekar dom.
      http://mediacdn.jlaudio.com/media/mf...pdf?1317790201
      Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se

www.garaget.org/Frippe_L

Svensk Mästare 2012 i Street Stock
      Svensk Mästare 2011 i Street 100A
      Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER

Comment

Aha. Kollade lite snabbt på JL:s hemsida i produktarkivet, men tänkte inte på att söka i manualarkivet. Fanns dock i mitt program och parametrarna är likadana. Lite skumt att 18W6 har "mindre" värden på vissa parametrar (mindre Vas, högre Fs), brukar inte vara så inom samma serie.

200 liter basreflex avstämd till 20 Hz för hemmabruk ser trevligt ut.

Comment

Working...
        X