Hej,
Har fått ett problem med bilstereon efter dryga 5 år i bilen
Ibland så drar ljudet över mot vänster sida och signalen ökar rejält. För att ytterligare försvåra felsökningen så händer det inte hela tiden, ibland när jag är ute och kör så händer det och ibland är det kvar nån dag och ibland ok när jag startar om...
Verkar inte vara något glapp i signalkablarna och högtalarkablarna passade jag på att skala om första gången problemet uppstod.
Nån som har en idé vad det kan vara för fel? Börjar HU ge upp/glappa? Dåliga signalkablar. Ärg någonstans? Var ska jag kolla?
Bilen är en BMW E46
Hu Alpine 9887
2*Audison LRX steg 4+2 till framsystem och bas, aktivt
Polk framsystem och bas
Audison konding och nytt batteri sen vintern
Tacksam för svar
/Peter
Har fått ett problem med bilstereon efter dryga 5 år i bilen

Ibland så drar ljudet över mot vänster sida och signalen ökar rejält. För att ytterligare försvåra felsökningen så händer det inte hela tiden, ibland när jag är ute och kör så händer det och ibland är det kvar nån dag och ibland ok när jag startar om...

Verkar inte vara något glapp i signalkablarna och högtalarkablarna passade jag på att skala om första gången problemet uppstod.
Nån som har en idé vad det kan vara för fel? Börjar HU ge upp/glappa? Dåliga signalkablar. Ärg någonstans? Var ska jag kolla?
Bilen är en BMW E46
Hu Alpine 9887
2*Audison LRX steg 4+2 till framsystem och bas, aktivt
Polk framsystem och bas
Audison konding och nytt batteri sen vintern
Tacksam för svar
/Peter

Comment