Announcement

Collapse
No announcement yet.

Identifiera kablage/kontakter?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Identifiera kablage/kontakter?

    Är det någon som kan identifiera det här kablaget, och peka på vad som behövs för att stoppa i en stereo i bilen? Ursprungsstereo'n försvann för ett tag sedan, när någon inte kunde skilja på mitt och ditt, och sedan dess har väninnan kört utan ljud i bilen. Nå, han använder telefonens musikfunktion till och från, men det låter ju för jävligt. Eftersom hon snart fyller år kändes det aktuellt att försöka styra upp det hela...

    Tack för er tid.
    B!
    Attached Files

  • #2
    Re: Identifiera kablage/kontakter?

    Är det bilens orginalkablage? Isåfall är det enklast att köpa en modellanpassad iso-adapter och en ny stereo.
    Fd tävlande med min Citroën C5.

    Svensk mästare Advanced Unlimited 2012

    sigpic

    Samarbetspartners:
    Ljudbyggaren

    Comment


    • #3
      Re: Identifiera kablage/kontakter?

      Jag har faktiskt ingen aning, men det ser väl nästan så ut? Problemet med det är väl kanske att jag inte har en aning om vad fan hon har för bil. Nåja, jag får lite diskret höra mig för.
      B!

      Comment


      • #4
        Re: Identifiera kablage/kontakter?

        Tycker det ser ut som en toyota iso, isf heter den PC2-17-4 i de flesta bilstereobutiker
        Stiften stämmer överens, finns dock mååånga iso kablar att välja mellan men är det en toyota så är det kontakten jag nämnde, då alla toyota har samma kablage
        Mvh John

        Comment


        • #5
          Re: Identifiera kablage/kontakter?

          Kanon. Det ser klockrent rätt ut, och bekanta säger att det är "nog" en Toyota Corolla av äldre modell. Och jag bor nästan granne med NetOnNet & Biltema, så det ser ut att vara enkelt att få tag i kablage. Jag hoppas på det bästa, i absolut värsta fall får jag köpa en ny adapter när det ska monteras, men förhoppningsvis är det rätt, så jag slipper skämmas för presenten.
          B!

          Comment

          Working...
          X