Announcement

Collapse
No announcement yet.

kommer bilstereo hobbyn dö ut i framtiden?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• kommer bilstereo hobbyn dö ut i framtiden?

som i många fall så kan man inte dra ut hu i nya bilar för de är integrerade med styrsystemet i bilen och hur kul är det att koppla in en processor och köra vidare för det är ändå skillnad på org hu och en in köpt hu en undran bara för ni som kör gamla bilar byter ju nån gång till nyare modell

Re: kommer bilstereo hobbyn dö ut i framtiden?

Originally posted by fcmg
    som i många fall så kan man inte dra ut hu i nya bilar för de är integrerade med styrsystemet i bilen och hur kul är det att koppla in en processor och köra vidare för det är ändå skillnad på org hu och en in köpt hu en undran bara för ni som kör gamla bilar byter ju nån gång till nyare modell
    Marknaden började vika för typ 10 år sedan redan, och markant senaste 5. Det kommer fortsätta. Dels för att det blir svårare att integrera, dels för att bilarna idag låter skapligt direkt från fabriken och dels för att utvecklingen kommer göra att det blir svårt att få till strömförsörjningen.

Tyvärr driver ju mjukvaran (dvs musikfilerna) också åt fel håll med försämrad kvalitet, dvs det finns av den anledningen också mindre skäl att hålla på med HiFi

Detta är fakta, och det vet vi om.

Däremot så går det ju att redan idag sätta in diverse enheter som tar signal från HU så att man kan integrera andra saker. Det finns åtminstone 10-15 märken på marknaden som erbjuder bra möjlighet för eftermarknadsmonterade produkter. Så vill man så kommer det nog alltid gå, men helt klart kommer hobbyn minska.

//Jonas
    SM-guld 2007 och 2008.
    Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

Comment

Tycker inte du helt ska släppa tanken på orginalstereon.
      Visst beror det på var man vill uppnå och vilken bil det gäller,
      men min erfarenhet är ju att det kan bli bra med "bara" ett bra slutsteg+kit+montage.
      Och sub om man vill.
      Tillvalet är ju såklart en dsp i rätt utförande.

Pierre
      SEASTREAMS GARAGE

ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !

Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!

Comment

nä släppa tanken gör jag inte men sågar ni och donar i en bil för tre till fyra hundra tusen nä man tänker sig noga för (vilket jag inte gjorde ) hehe min nu varande audi a4 09 som var ett år gammal när jag köpte den så slet jag ur mitt fläkten o hela kittet bakom för att kunna installera en ny hu men man hade kall svettningar vad fan håller jag på med men vad fan gör man inte för ljudet nu är det dax för en helt ny a4

Comment

Working...
        X