Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tips på huvudenhet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tips på huvudenhet

    Jagar ny huvudenhet men blir tokig för jag hittar ingen som tillfredställer mina behov.

    Det jag eftersöker är ljudkvalité.
    Minst 2 Lågnivå.
    Aux på baksidan eller USB som lirar ihop med spotify i iphone.

    Allt jag hittar har den där förbannade AUX eller usb ingången på framsidan. Det ser ju förjävligt ut rent utsagt.

    Pris, runt 2000kr. Men tipsa om allt som tillfredställer mina behov just nu

  • #2
    Re: Tips på huvudenhet

    Kenwood BT92 eller nån av dess lillebröder?
    Mitt projekt: Volvo V60
    BRL - B2 & Dayton

    More to come...

    Comment


    • #3
      Re: Tips på huvudenhet

      Originally posted by ChriZtoffer View Post
      Kenwood BT92 eller nån av dess lillebröder?
      Länk till återförsäljare?
      Är serien BT så man kan leta efter lillebröderna?

      Comment


      • #4
        Re: Tips på huvudenhet

        Många som har den men t.ex. BRL, Ljudstudion m.fl. BT är att den har Bluetooth, just 92an är "värstingen" men sen finns det ett flertal billigare och enklare modeller om dock inte är lika funktionsspäckade.
        Mitt projekt: Volvo V60
        BRL - B2 & Dayton

        More to come...

        Comment


        • #5
          Re: Tips på huvudenhet

          Ifall du kan tänka dig begagnat kan jag slå ett slag för denna: http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=32095
          Fd tävlande med min Citroën C5.

          Svensk mästare Advanced Unlimited 2012

          sigpic

          Samarbetspartners:
          Ljudbyggaren

          Comment


          • #6
            Re: Tips på huvudenhet

            Originally posted by Trebor
            Jagar ny huvudenhet men blir tokig för jag hittar ingen som tillfredställer mina behov.

            Det jag eftersöker är ljudkvalité.
            Minst 2 Lågnivå.
            Aux på baksidan eller USB som lirar ihop med spotify i iphone.

            Allt jag hittar har den där förbannade AUX eller usb ingången på framsidan. Det ser ju förjävligt ut rent utsagt.

            Pris, runt 2000kr. Men tipsa om allt som tillfredställer mina behov just nu
            att ha Aux och usb på baksidan låter bökigt lr är jag ute å cycklar

            Comment


            • #7
              Re: Tips på huvudenhet

              Helt klart bra mycket smidigare och snyggare än att ha massa saker som sticker ut på fronten! Har man det på baksidan är det bara att dra kabel och gömma i handskfack eller annat förvaringsutrymme.
              Mitt projekt: Volvo V60
              BRL - B2 & Dayton

              More to come...

              Comment


              • #8
                Re: Tips på huvudenhet

                Jag har en Kenwood DDX3021 och den är jag rätt nöjd med. Enkla menyer samt bra layout. Finns 3 stycken lågnivå bak om jag inte minns fel varav jag använder två samt så finns det RCA utgång för att koppla AUX (man köper bara en sån kontakt omvandlare) som jag har min AUX inkopplad på.
                Tyvärr så sitter USB på framsidan men finns ett täcklock för den så den syns relativt lite.
                Nackdel med den är väl att det är rätt uselt att ställa delning på HUn eftersom det är sjukt grova inställningar på Kenwooden.
                Last edited by Tim; April 16, 2013, 06:46.
                Lincoln Mark Viii
                Framsystem: DD AW6.5, DD AT28
                Sub: 4x DD 1508
                Slutsteg: DLS Ultimate A3, DLS Ultimate A6, DLS Ultimate TA2, 2x Mosconi AS300.2

                Till salu: DLS Nordica 6.2 & DLS Ultimate A6

                Comment


                • #9
                  Re: Tips på huvudenhet

                  Jag har kollat på Kenwoods modeller och lutar åt en KDC-5057SD. Den verkar ha det jag behöver

                  Att ha USB och AUX på baksidan är så mycket skönare då man kan dra sladdarna till t.ex hanskfacket eller som jag ska göra till mittkonsolen där man ändå lägger mobilen. Så slipper man fula jävla sladdar hängades mitt i bilen som man råkar komma åt och som sedan glappar och jävlas

                  Angående Alpine stereon som var tillsalu så saknar den lite av det jag vill ha eller?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Tips på huvudenhet

                    Min Alpine har väl det mesta utom USB, aux in på baksidan via AI-net finns med och ipod/iphone kabel med high-speed anslutning, är dock inte påläst på hur kompatibelt det är med alla olika modeller. 3par lågnivå med filter och tidskomp, möjlighet att köra 3-vägs aktivt. Sen är det en maskin med hög kvalitet som låter riktigt bra, tror Ullared Digital har en ny kvar för typ 6500:-
                    Fd tävlande med min Citroën C5.

                    Svensk mästare Advanced Unlimited 2012

                    sigpic

                    Samarbetspartners:
                    Ljudbyggaren

                    Comment


                    • #11
                      Re: Tips på huvudenhet

                      Jag köpte mig en Kenwood KDC-5057SD nu. Ska bli skönt med lite bättre grejer
                      Tack för tipsen

                      Comment

                      Working...
                      X