Announcement

Collapse
No announcement yet.

Minska lådvolym

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Minska lådvolym

Hej
    Jag har en Hertz HX250 som jag har monterat i ett existerande utrymme bak i min BMW E91.
    Jag har haft basen ett tag och inte varit nöjd med ljudet. Jag har misstänkt att lådan varit för stor och mätte den idag till 25 liter.
    Hur skall jag gå till väga för att minska volymen med 7 liter?
    Skulle fogskum fungera eller är det inte tillräckligt tätt?

Re: Minska lådvolym

Hej!
    Beroende på hur lådan ser ut så skulle jag nog bygga en ny vägg i lådan eller fylla botten med betong så står den stadigt... Lägga i matrial i trä går ju även bra det.. Finns många lösningar...

MVH Simon Jonsson

Comment

Fyll mjölkförpackningar med något lämpligt så har du lätt att veta hur många liter du fyller upp samt de är enkelt att lägga till/plocka bort
      1. Murphy's Law
      If something can go wrong, it will.
      2. Murphy's Law
      If anything simply cannot go wrong, it will anyway.

Garaget: http://www.garaget.org/Snowgubben

Comment

Originally posted by Snoddas View Post
        Hej!
        Beroende på hur lådan ser ut så skulle jag nog bygga en ny vägg i lådan eller fylla botten med betong så står den stadigt... Lägga i matrial i trä går ju även bra det.. Finns många lösningar...

MVH Simon Jonsson
        Tack så mycket.
        Jag vill inte ha något så tungt som betong (15 kg).
        Skulle fogskum eller cellplast fungera?
        Utrymmet till höger på bilden använder jag som baslåda(Plastinsatsen borttagen).
        Attached Files

Comment

Jag tror inte det är lådan det är fel på. Skillnaden mellan sluten 18L och 25L är minimal. Placering och kupeförstärkning är mycket viktigare.

Comment

Working...
          X