Announcement

Collapse
No announcement yet.

Installations frågor 2006 BMX 530xd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Installations frågor 2006 BMX 530xd

    Tjenare!

    Undrar för det första om det e genomförbart och byta bord org-cdspelaren mot en Pioneer DEX-P99RS och fortfarande ha liv i navigation osv, sen undrar jag vad det är för storlek på högtalarna i en sån här bil? Sitter det slutsteg någonstans?
    Vet någon förresten en pålitlig firma som kan ta på sig att utföra installationen?
    Bild på instrumentbrädan, nån kanske har nytta av det!


  • #2
    Re: Installations frågor 2006 BMW 530xd kombi

    Originally posted by WesslanFrimodig
    Tjenare!

    Undrar för det första om det e genomförbart och byta bord org-cdspelaren mot en Pioneer DEX-P99RS och fortfarande ha liv i navigation osv
    Att BYTA till något annat än orginalprylar är inte möjligt om du ska ha kvar din navigation, produkterna i den bilen är anslutna med MOST (optik)

    Originally posted by WesslanFrimodig
    sen undrar jag vad det är för storlek på högtalarna i en sån här bil? Sitter det slutsteg någonstans?
    Det finns plats för 8" under framstolarna, i dörrarna sitter det 4" + diskant.
    Om du har steg i bilen är omöjligt att svara på utan att veta vilken modell det är på din stereo!

    I normala fall sitter det en 6,5" under varje stol, har du diskanter monterade i dörrarna har du ett aktivt system!

    Originally posted by WesslanFrimodig
    Vet någon förresten en pålitlig firma som kan ta på sig att utföra installationen?
    Här finner du både produkter samt återförsäljare med monteringsmöjligheter och erfarenheter till din bil!
    sigpic

    Webshop

    Besöksadress butik

    Örtgatan 22 26574 Hyllinge Tel: 042-164750 (14:00-18:00)

    Importör av Gladen Audio, Mosconi, Rebec


    Vi lagerför även ett stort sortiment fyrverkerier med helårsförsäljning. Vi utför arrangemangs fyrverkeri för alla tillställningar.

    Comment


    • #3
      Re: Installations frågor 2006 BMX 530xd

      Har lyckats googla mig till ungefär samma sak själv på internet.

      Men är det istället möjligt att byta till eftermarknads navigation på samma ställe som orginal skärmen, separat 1-din stereo där cd spelaren sitter, adaptra in sig till rattkontrollerna och efter det montera steg + byta högtalare?

      Bytt bil, men har ljudsystem för 50.000 så vore ju surt att inte kunna använda något av det!
      Det jag inte har i detta fall är navigation, hur löser man det?
      Går det överhuvudtaget att få navigationen och 1-din en att lira tillsammans?
      Försvinner något annat vitalt ex. klimatsystem eller dy.l om man gör detta?

      Sitter det förresten inga högtalare bak i dom här? :S

      Det jag har liggande är
      Focal 4160 4x120Rms @4ohm
      Focal FPS3000 590Wrms @ 4ohm
      Focal 165KRC 6,5" Koaxialer - Fungerar under stolarna?
      Focal 165KR 6,5" 2-way kit
      Focal 100KRS 4" 2-way kit - Dörrarna?
      Focal 40KX Sub
      Pioneer DEX-p99RS HU
      Last edited by WesslanFrimodig; April 4, 2013, 15:26.

      Comment

      Working...
      X