Announcement

Collapse
No announcement yet.

kabel genom torpedvägg v70n?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • kabel genom torpedvägg v70n?

    som trådnamnet lyder undrar jag vart i torpeden på en v70n där det är lämpligast att dra igenom en extra 50kvadrats matning bak till batterierna ?

  • #2
    Re: kabel genom torpedvägg v70n?

    har du uppgraderat generatorn också? Annars skulle ja tro att matningen som går till batteriet räcker, batteriet brukar ju sitta i skuffen på v70n
    De finns bara ett sätt å göra saker å ting på, och de är rätt sätt, vad som däremot är rätt finns de många åsikter om........

    Comment


    • #3
      Re: kabel genom torpedvägg v70n?

      får sånt högt spänningsfall bak till batterierna när jag trycker på jag har 2st batterier i skuffen. uppgraderat generatorn nej, men big 3 är gjort i motorrummet upp till säkringsdosan där men är därifrån och bak jag vill tillägga en 50kvadrats matning bak

      Comment


      • #4
        Re: kabel genom torpedvägg v70n?

        Har du mätt hur spänningen är på generatorn?

        Har du rejäla saker så kommer inte generatorn att orka hålla stabil spänning, då blir det ju låg spänning till bakre batterierna oavsett hur grov kabel du använder dit.

        Comment


        • #5
          Re: kabel genom torpedvägg v70n?

          jo har 14,8 där enligt vad jag har hört så är det en 35mm matning genom bilen original. vet att i förra bilen jag hade gjorde det grym skillnad när jag drog en 70mm2 genom bilen :P

          Comment


          • #6
            Re: kabel genom torpedvägg v70n?

            Men har du mätt spänningsskillnaden mellan generatorn och bakre batterier när du spelar högt?

            Om steget körs hårt i 2 Ohm så borde det dra mer än 200 A, vilket innebär att laddspänningen ska sjunka tydligt även om kablaget är rätt dimensionerat. Dock är 35 mm2 kabel i klenaste laget med en kabellängd på tex 5 meter, så visst bör det ändå göra skillnad med grövre kabel.

            Comment


            • #7
              Re: kabel genom torpedvägg v70n?

              när steget körs hårt så hamnar spänningen nere på 11volt och tänkte att man skulle kanske få lite mer om man hade grövre kabel men tillbaka till problemet måste hitta nån bra plats att dra igenom kabeln genom torpeden.

              Comment


              • #8
                Re: kabel genom torpedvägg v70n?

                Årsmodell på den?
                Vet att nyare har en gummigenomföring bakom handskfacket, och ut i "baljan".
                Last edited by Belone; April 2, 2013, 20:39.

                Comment


                • #9
                  Re: kabel genom torpedvägg v70n?

                  det är en -02a hur menar du med ut i baljan?

                  Comment


                  • #10
                    Re: kabel genom torpedvägg v70n?

                    -02 är jag faktiskt inte säker på
                    Dock nyare, så sitter det som en balja under vindrutan där batteri, vindrutetorkarmotorn osv sitter. som du kommer åt att lyfta på plasten under huven
                    (hoppas du förstår)

                    Comment


                    • #11
                      Re: kabel genom torpedvägg v70n?

                      okej, får kika närmare på det

                      Comment

                      Working...
                      X