Announcement

Collapse
No announcement yet.

Batteriköp

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Batteriköp

    Jag har en fråga angående batteri. Jag har ett OPTIMA Red Top S-3,7L som verka givet upp vid tyngre belastning.

    Jag har kollat in bla Kinetik HC800 som är betydligt midre i storlek men verkar ha samma kaliber om inte bättre än det Optima jag haft. En dum fråga kanske men hur fungerar dessa batteri som startbatteri?
    Skulle man klara sig med ett sådant eller vad rekomenderas, fabrikat, storlek? 237x172x190 är det utrymme jag har att röra mig med.

  • #2
    Re: Batteriköp

    Inte funderat på att skaffa ett eller flera batterier som bara försörjer slutstegen?
    Vad har du för steg?

    Comment


    • #3
      Re: Batteriköp

      Har du kikat på xspower ?
      BilstereoPiraten
      CDT Fantast

      Comment


      • #4
        Re: Batteriköp

        Jag kan sätta in hur många batteri som helst bara de få plats på ytan jag uppgav i börja ju lättare batteri desto bättre.
        Ampire MBM100.4 har jag som förstärkare. Jag valde ett digitalt steg just för att få ner strömförbrukningen

        XSPower har jag inte kollat på. Får ta ett öga på de.
        Last edited by Mohawk; March 22, 2013, 10:36.

        Comment


        • #5
          Re: Batteriköp

          Kör själv med ett Odysse 1200 i min bil.......både som start och drivpaket.
          Dessa nyare AGM-batterier har börjat komma ikapp riktiga drycell-batterier vad gäller prestanda och är MÅNGT mkt billigare...även om de är dyra jämfört med vanliga syrabatterier
          Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
          ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

          Comment


          • #6
            Re: Batteriköp

            Ett XS Power S1200 skulle sitta som ett smäck.
            sigpicMS-SOUND
            Micke7406

            Comment

            Working...
            X