Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bryggkoppla utgångar från stereon?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bryggkoppla utgångar från stereon?

    Hej! Ny på forumet, och kanske 7år sen jag förbättra något ljud i mina bilar.
    Håller på nu och ska bygga lite bättre ljud i min dacia pickup, på skapligt låg budget.
    Det ska bli en kenwood 10" subbas, lämplig slutsteg och så ska jag bygga in två extra 5,25" bakom stolarna i små lådor och de ska också drivas utav slutsteget. Och så ska jag ljudisolera kupén när jag ändå är i farten.
    I dörrarna tänkte jag först låta det vara sålänge eftersom det redan sitter skapliga högtalare i, bilen levereras utan stereo så allt är redan eftermonterat.

    Men en tanke slog mig idag, och kalla mig gärna dum, men jag kommer inte på varför de inte skulle kunna fungera så då blir jag bara glad om någon förklarar för mig innan jag provar.
    Går det och skulle det fungera bra att brygga stereons inbyggda förstärkare för att driva dom två dörrhögtalarna? Kostar inget och kommer kanske få något bättre ljud ur dom som sitter där nu. Plus att det kanske duger för att driva om jag byter ut dom i framtiden.

    Hoppas på ett bra svar! Men skulle det inte fungera så får de vara, de kommer nog duga åt mig ändå

  • #2
    Re: Bryggkoppla utgångar från stereon?

    Så vitt jag vet brukar det inte gå bra att bryggkoppla högtalarutgångarna på en bilstereo. Pioneer har några modeller där man kan bryggkoppla bakre kanaler för att driva en bashögtalare (har jag för mig iaf), men det är nog de enda apparaterna som tillåter sånt.

    Andra får väl ge mer råd.

    Comment


    • #3
      Re: Bryggkoppla utgångar från stereon?

      Det måste bero på vilken stereo det är antar jag. Jag har lyssnat i en bil med bryggade kanaler från HU och det verkade fungerade bra i det fallet.

      Ange modell så kanske någon annan här kan svara på frågan
      Sponsor:
      Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
      Tudor Batteries - www.tudor.se
      Sonax Bilvård - www.sonax.se

      Comment


      • #4
        Re: Bryggkoppla utgångar från stereon?

        Får väl tillägga då att det jag lyssnade på var någon äldre alpineapparat.
        Sponsor:
        Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
        Tudor Batteries - www.tudor.se
        Sonax Bilvård - www.sonax.se

        Comment


        • #5
          Re: Bryggkoppla utgångar från stereon?

          Skulle kolla exakt modell förut när jag var ute, men glömde såklart. Men har för mig att det är en JBL. Återkommer när jag vet vad den heter

          Comment


          • #6
            Re: Bryggkoppla utgångar från stereon?

            Va tvungen att springa ut och kolla, JVC va det ju! Nästan rätt hehe. KD-R331 heter den.
            Glömde såklart att ta med mig stereons instruktionsbok, kan ju stå något nyttigt i den kanske.

            Men det kanske kan vara värt ett försök helt enkelt? Och i så fall tar jag alltså och kopplar in plus från utgång fram och minus från bak?
            Last edited by daciamastern; March 17, 2013, 21:38.

            Comment


            • #7
              Re: Bryggkoppla utgångar från stereon?

              Jag är 99% säker på att den redan har bryggade förstärkare.

              Comment

              Working...
              X