Announcement

Collapse
No announcement yet.

Rejält Noob bilstereofråga.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Rejält Noob bilstereofråga.

Har en gammal Renault megane scenic 98 15k mil går lysande.

Köpte en en bilstereo igår och har frågor.

Antennkopplingen i bilen är en sådan gammal variant, ett hölje med en liten pigg. Sitter rakt in i originalstereon i bilen, har väldigt bra radiomottagning. Finns ingen sådan i den nya, hur får jag antennkoppling och möjlighet till radio?!

Ingen USB kontakt på framsidan av stereon men däremot 2st på BAKSIDAN av stereon, vad i hela friden behöver jag 2 usb ingångar baktill till? Ska man dra ut stereon varje gång för att stoppa in en sticka? Man fick förvisso med en usb kabel, men jag har inga öppningar i panelen av bilen för att dra ut den.

Streama via bluetooth funkade. Men tyckte bara det var meckigt att mickla med mobilen för att stereon ska spela musik.

Men prio ett är att få igång radion på något sätt.

Är en

Mycket tacksam för svar.

Re: Rejält Noob bilstereofråga.

Finns 2 olika standard varianter av antenn kontakter, och lika många adaptrar för att passa med varandra. Du hittar den adapter du behöver i alla affärer som säljer något med bilstero att göra.

Om du inte har något öppning i panelen får du gott leta bättre eller göra ett eget på lämpligt ställe. Fördelen är att du slipper ha ett fult usb minne som sticker rakt ut ur stereon.

Bluetooth kan vara lite meck att få igång första gången men sen är det meningen att det ska koppla ihop sig automatiskt. dvs du bara behöver välja "bluetooth audio" på stereon och sedan starta musiken på telefonen med blåtand påslaget.

/MF

Comment

Working...
    X