Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lådtips DLS RW6 3 eller 4 st...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Lådtips DLS RW6 3 eller 4 st...

    Jag har fyra st basar som jag vill bygga nått med, men ytan är begränsad så jag vill ha så liten låda som möjligt... Kan man använda 3 eller 4 st i sluten låda? Hur stor då? Kommer driva dom med mono kanalen från ett DLS A5 steg och han en kondning på 1F.

    Lådan kommer ställas i lastutrymmet i min evo 8 med basarna riktade mot baksätet. Lådan kommer trängas med ett stabiliseringsstag i bak därav måste lådan vara ganska tunn...

    Så ös på med lådförslag nu!!! Vill veta hur "få" liter man ha i lådan...

    Med vänlig hälsning Fredrik

  • #2
    Re: Lådtips DLS RW6 3 eller 4 st...

    Vilka maximala yttermått kan lådan ha?

    Nu har jag inte testat RW6, men manualen ger bara förslag på basreflex och bandpass. När jag kollar i ett beräkningsprogram så tycker jag att slutet inte riktigt är det bästa alternativet, men folk som har provat basen får väl ge synpunkter på detta med slutet.

    Comment


    • #3
      Re: Lådtips DLS RW6 3 eller 4 st...

      Största yttermåtten är ca 550mm bred, 420mm hög och ca 100mm djup upptill och ca 150mm djup nertill... Sen kanske jag får såga ur för staget lite ändå...

      Comment


      • #4
        Re: Lådtips DLS RW6 3 eller 4 st...

        Tar man 19 mm materialtjocklek så blir det ca 17 liter brutto, då vill jag ha endast 2 st basar i så fall.

        Comment


        • #5
          Re: Lådtips DLS RW6 3 eller 4 st...

          Originally posted by Optima View Post
          Tar man 19 mm materialtjocklek så blir det ca 17 liter brutto, då vill jag ha endast 2 st basar i så fall.
          Så skulle jag oxå säga, 2st och portat.
          Har 2st står i en portad låda ifram på min polo nu och dom spelar faktiskt riktigt bra!

          Comment


          • #6
            Re: Lådtips DLS RW6 3 eller 4 st...

            Jag läste att någon Dimitri körde med 3st i en sluten låda på 27 liter ich det lät tydligen ruskigt bra..?!

            Kommer nog bygga i 19mm spån.

            Jag vill ha så snabb attack bas det går, inget muller så saker skramlar...
            Får man det i en portad låda ändå? Då bygger man ju bara efter DLS rekommendationer, 18 liter portad för två st basar...

            Har ju fyra och vill gärna använda dom... Jag får fundera lite...
            Har ju två originalhögtalare i hatthyllan som man kan ta bort och dra upp portarna genom...

            Comment


            • #7
              Re: Lådtips DLS RW6 3 eller 4 st...

              Originally posted by Softishman View Post
              Jag läste att någon Dimitri körde med 3st i en sluten låda på 27 liter ich det lät tydligen ruskigt bra..?!

              Kommer nog bygga i 19mm spån.

              Jag vill ha så snabb attack bas det går, inget muller så saker skramlar...
              Får man det i en portad låda ändå? Då bygger man ju bara efter DLS rekommendationer, 18 liter portad för två st basar...

              Har ju fyra och vill gärna använda dom... Jag får fundera lite...
              Har ju två originalhögtalare i hatthyllan som man kan ta bort och dra upp portarna genom...
              Ska du snickra i spån så kostar det ju ändå nästan inget att prova, så min rek är att bygga enligt DLS och testa, jag kan säga att jag vart positivt överraskad iaf.

              Comment


              • #8
                Re: Lådtips DLS RW6 3 eller 4 st...

                Materialet är nog inte så dyrt men jag saknar lite tid bara... Så jag vill gärna slippa göra test lådor... Men jag funderar nu på två lådor med två basar i varje, portade på 18 liter...

                Comment


                • #9
                  Re: Lådtips DLS RW6 3 eller 4 st...

                  Originally posted by Softishman View Post
                  Materialet är nog inte så dyrt men jag saknar lite tid bara... Så jag vill gärna slippa göra test lådor... Men jag funderar nu på två lådor med två basar i varje, portade på 18 liter...
                  Tummen upp!

                  Comment

                  Working...
                  X