Announcement

Collapse
No announcement yet.

förslag på bra framsystem och 12" bas

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: förslag på bra framsystem och 12" bas

Originally posted by micke999 View Post
    kom på har ju hört en saab 9-5 med 2väg hd och genesis steg,de va förövrigt en väldigt nice setup med tanke på förutsättningarna
    Hur pass skulle mitt DLS Reference 200 steg driva ett sånt kitt då? i bryggat läge så ger det ut 2x180Wrms. sedan har jag ett Dualmono steg liggandes som skulle behöva ses över ifall det går att laga, kanske skulle funka ännu bättre till ett framsystem?

Comment

Originally posted by Benz_89 View Post
      Hur pass skulle mitt DLS Reference 200 steg driva ett sånt kitt då? i bryggat läge så ger det ut 2x180Wrms. sedan har jag ett Dualmono steg liggandes som skulle behöva ses över ifall det går att laga, kanske skulle funka ännu bättre till ett framsystem?
      min dröm är ju att köra genesis/cdt
      de skulle nog funka grymt bra!skulle bli sjuukt förvånad om de inte gjorde de

ville91 körde väl celestra 4*75wrms på ett par qes-670 middar och de spelade både högt och snyggt
      saab 9000 pioneer-

www.garaget.org/micke999

Comment

min dröm är ju att köra genesis/cdt
        de skulle nog funka grymt bra!skulle bli sjuukt förvånad om de inte gjorde de

ville91 körde väl celestra 4*75wrms på ett par qes-670 middar och de spelade både högt och snyggt
        Spela riktigt bra med peerless 2 or speciellt med tidskomp

Comment

Hittade en firma som verkar ha lite cdt grejjer är dessa 2 kit starka kandidater?
          Så om jag förstått det rätt då är ES lite mera välljud medans HD var lite mera party? men man borde väl kunna få ut bra med kick i middarna vid rätta förhållanden Verkar ju vara redigt bra pris om detta stämmer

http://www.dipit.se/cdt-es-420?filte...=cdt&limit=100
          http://www.dipit.se/cdt-hd-62?filter_name=cdt&limit=100

Comment

Hittade en firma som verkar ha lite cdt grejjer är dessa 2 kit starka kandidater?
            Så om jag förstått det rätt då är ES lite mera välljud medans HD var lite mera party? men man borde väl kunna få ut bra med kick i middarna vid rätta förhållanden Verkar ju vara redigt bra pris om detta stämmer

http://www.dipit.se/cdt-es-420?filte...=cdt&limit=100
            http://www.dipit.se/cdt-hd-62?filter_name=cdt&limit=100
            ja precis mattias har ju lagret :-) de där 4" kittet väntar jag svar på. alltså es spelar ju jävligt bra de med.

lyssnade i en astra för nån helg sen som hade bara ena dörrsida i med dubbla gula 6,5" middar och de spela på fullt tillräckligt:-) och för normala personer är ju de högt som fan.
            saab 9000 pioneer-

www.garaget.org/micke999

Comment

ja precis mattias har ju lagret :-) de där 4" kittet väntar jag svar på. alltså es spelar ju jävligt bra de med.

lyssnade i en astra för nån helg sen som hade bara ena dörrsida i med dubbla gula 6,5" middar och de spela på fullt tillräckligt:-) och för normala personer är ju de högt som fan.
              Varför har dom skrivit i beskrivningen på Es-420 att det är ett 6,5" kitt om det är 4"? ^^

Det är alltså ES-630 som är 6,5" kittet? är det någon dom vet ifall diskanterna är löstagbara? för på bilden så sitter ju diskanten monterat på en plastarm ungefär som en "koaxial" :P
              Last edited by Benz_89; March 3, 2013, 20:03.

Comment

Varför har dom skrivit i beskrivningen på Es-420 att det är ett 6,5" kitt om det är 4"? ^^

Det är alltså ES-630 som är 6,5" kittet? är det någon dom vet ifall diskanterna är löstagbara? för på bilden så sitter ju diskanten monterat på en plastarm ungefär som en "koaxial" :P
                ja dom har bara kopierat beskrivningen från han som sålde lagret tror jag och ja de vart fel.es-420 är 4" och 630 är braxialen i 6,5" ja den går att ta loss

fick nyss veta att han kunde sälja lite grejer

vi kan ju kanske prata vidare på pm eller nått så slipper de bli en jättelång tråd som går ifrån ursprunget :-)
                Last edited by micke999; March 3, 2013, 21:27.
                saab 9000 pioneer-

www.garaget.org/micke999

Comment

Working...
                X