Announcement

Collapse
No announcement yet.

Strömkabel

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Strömkabel

Halloj allihoppa

Tänkte bygga lite ljud i gammelbilen och har redan stött på patrull Tänkte använda mig av 50m2 kabel för att ansluta batteriet fram med de där bak, men har upptäckt att detta inte kommer att funka då det inte finns så stora hål i torpedväggen , så nu undrar jag om det skulle vara möjligt att ha två mindre kablar istället? Tänkte ta 21m2 och 33m2 kabel detta borde ju motsvara en 50m2 kabel, eller är jag ute på min lilla crescent nu igen?

Mvh Brolin

Re: Strömkabel

Det ska väl inte vara några problem. Säkra av dem rätt i bägge ändor bara

Varför inte 2st 33kvmm annars?
    Sponsor:
    Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
    Tudor Batteries - www.tudor.se
    Sonax Bilvård - www.sonax.se

Comment

Gör hålet större och kör 50mm2

Pierre
      SEASTREAMS GARAGE

ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !

Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!

Comment

Jag antar dessutom att du menade mm2 och inte m2
        Sponsor:
        Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
        Tudor Batteries - www.tudor.se
        Sonax Bilvård - www.sonax.se

Comment

Eller gör som jag. Dra kabeln genom damasken för styrstången. Jag tog bara en syl och tryckte igenom, sedan en morakniv och stack igenom.
          Fungerar hur bra som helst Känner ingen kalluft som kommer in genom där heller eller liknande.
          Lincoln Mark Viii
          Framsystem: DD AW6.5, DD AT28
          Sub: 4x DD 1508
          Slutsteg: DLS Ultimate A3, DLS Ultimate A6, DLS Ultimate TA2, 2x Mosconi AS300.2

Till salu: DLS Nordica 6.2 & DLS Ultimate A6

Comment

Jag tänkte köra med så stora kablar som det möjligen går men är inte intreserad av att borra i torpedväggen. Klart att det skall säkras av vill ju inte ha någon kabelbrand eller något annat tråkigt . Hmm styrstången har jag inte tänkt på , något att kolla upp ... såg nu att det visst blev lite tokigt där med alla m och 2r ....Tack för alla snabba svar

Mvh Brolin

Comment

Kan du inte bara slipa upp ett befintligt hål då och dra i en ny genomföring?
              Mitt projekt: Volvo V60
              BRL - B2 & Dayton

More to come...

Comment

Av vilken anledning vill du inte borra i torpedväggen?

Comment

Jodå det skulle säkert funka men vill göra så lite åvärkan på bilen som det går...Därav att jag inte vill borra/fila/slipa upp befintliga hål ... Om jag gör sönder en "gummitutt" så är det inte hela världen för dom finns nya att köpa men det känns inte rätt att slipa/fila/borra i bilen. Bilen i fråga är en Pontiac Lemans 67 och har klarat sig rätt bra från rost och annat ofog och vill gärna behålla den i det skicket , men hade det vart min Lincoln 72 så skulle jag inte ens behöft å borra då rosten har fått rätt så bra bett i den kärran

Mvh Brolin

Comment

Ett alternativ är att dra kabeln i slang under bilen, har gjort i mina sista bilarna och tycker det är mycket enklare.
                    Har åkt till en tvätthall med lyft och på 1-2tmmar har kabel varit dragen och hittat ett hål utan att behöva borra i skuffen.
                    /Conny
                    Aktuellt SQ bygge - KIA CEED SW 2020 (Långtidsprojekt)
                    SQ bygge - (Skoda Fabia 2016)

Comment

Så här ser det ut när kabeln går genom damasken på min Lincoln.
                      När man sen tar bort kabeln så "självtätar" det ju sig nästan ändå, i värsta fall lite silvertejp bara :P
                      Lincoln Mark Viii
                      Framsystem: DD AW6.5, DD AT28
                      Sub: 4x DD 1508
                      Slutsteg: DLS Ultimate A3, DLS Ultimate A6, DLS Ultimate TA2, 2x Mosconi AS300.2

Till salu: DLS Nordica 6.2 & DLS Ultimate A6

Comment

Ser ju riktigt bra ut Tim Detta är något som kommer att kollas upp !!!!

Mvh Brolin

Comment

Working...
                        X