Halloj. Ska inom snar framtid uppgradera billjudet. Det gäller en MY04 Subaru Legacy sedan. Jag lyssnar mest (med risk att skämma ut mig) på dubstep/ish musik. Jag tycker då om rent, klart, distinkt ljud. Det jag ska ha först då är en 2din spelare i 2.5-3k klassen (k=tusen). Den spelar väl mindre roll vilken jag väljer? Vad jag förstår så måste jag satsa mest på ett framsystem för att där snärten till basen kommer från. Vill helst slippa slutsteg till det men måste jag ha det ändå? Kollar just nu på DLS RS6 eller R6A kit (6,5") till framdörrar och har redan MDS X-ite X650 (Koaxial) till bakdörrar. Duger dem mds´en bak eller ska jag lägga lite mer även där? Viktigt att dämpa dörrarna ordentligt vad jag förstår? Kommer jag få till det med dämpningen/isoleringen som en nybörjare eller lämna in bilen till nån ljudbutik? SC eller Butylmatta är lättarbetade hoppas jag? Sen så tänkte jag något liknande http://www.dbakuten.se/paketlosninga...spl-louder-ii/ och försöka göra en låda själv. Det blir väl bäst om jag gör en portad låda? Ska både elementet och porten/röret se genom skidluckan eller räcker det med bara röret? Sen, tips på hur jag ska få det att bli tätt så det bara kommer in ljud in till kupen. Bygga ut ett litet ram framför lådan runt elementet och dra åt lådan mot sätet på nåt sätt och ha nån sorts isolering emellan? Allt som allt fick ihop budgeten till runt 12tusen med dem grejerna jag ska med, (då har jag räknat med dämpning/kablar). Vill ha allt ljud för mig själv och inget för dem utanför
, det ska avgassystemet och 3liters boxer motorn grejja
Tycker ni jag kommer bli nöjd med dem grejerna eller ska jag inte ens försöka att hoppas på ren snärt bas. Vad ska jag ändra isåfall? Mycket text, men hoppas att någon orkade läsa och svara såklart. Tack i förhand. God natt, tog över en timme att skriva detta, hoppas det märks lite i alla fall.
, det ska avgassystemet och 3liters boxer motorn grejja
Tycker ni jag kommer bli nöjd med dem grejerna eller ska jag inte ens försöka att hoppas på ren snärt bas. Vad ska jag ändra isåfall? Mycket text, men hoppas att någon orkade läsa och svara såklart. Tack i förhand. God natt, tog över en timme att skriva detta, hoppas det märks lite i alla fall.

Comment