Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dynaudio mobile fidelity

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Dynaudio mobile fidelity

Hej! Ny här på forumet men har följt med här rätt länge, speciellt Hewis imponerande bygge
    Jobbar för tillfället på en bildemontering och häromdan hittade jag ett högtalarystem i en bil som skulle pressas, tyckte dessa såg rätt värdefulla ut så jag plockade ut dem innan bilen mosades

Texten på klistermärkena är tyvärr nästan helt borta men tror det står sw160 på baselementen och kanske md120 på diskanterna.
    Någon som vet om detta är ett bra sytem och hur gammalt det är isåfall ?
    Attached Files

Re: Dynaudio mobile fidelity

garanterat för bra för att pressas sönder iaf Är deinge fel på grejorna så låter de säkerligen trevligt, koppla in å testa?
    De finns bara ett sätt å göra saker å ting på, och de är rätt sätt, vad som däremot är rätt finns de många åsikter om........

Comment

Minst 15 år gammalt, som ovan skrev, koppla ihop o testa(att allt är helt)
      Om du sedan väljer att sätta det i bil eller bygga ett par bra bokhylle/stativare hemma,
      se då bara till att ha skapliga produkter till, för dom avslöjar brister direkt.
      Neutralt, detaljerat och lite tillbakalutat ljud. (Behagligt)

Pierre(Dynaudio Mobile ÅF)
      Last edited by Horsyhorse; February 3, 2013, 16:54.
      SEASTREAMS GARAGE

ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !

Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!

Comment

Tack så mycket för svaren! Kopplade ihop allt idag och testade med min hemmabio receiver och allt verkar fungera. Försökte leta lite information själv på nätet men diskanterna verkar vara rätt sällsynta/ovanliga eftersom det knappt finns någon information alls om dessa, hittade dock en sida där man påstog att de skulle vara ända från 1992.

Har faktiskt tänkt bygga ett par bokhyllehögtalare av dem och använda dem tillsammans med nån vacker vintage receiver,typ en marantz som jag gillar skarpt
        Hur stora lådor ska dessa ha? Basreflex eller slutna ?

Comment

Inga problem om man vet var man ska leta.
          Jag kan återkomma med lite mer info, sitter fel nu.

Pierre
          SEASTREAMS GARAGE

Comment

Aldrig fel med lite oem high end,brist på information är pga av att dom levererats till biltillverkare med egna vin nr. Har själv försökt söka på Harman kardon oem element ( range Rover) utan lycka.

Comment

Aldrig fel med lite oem high end,brist på information är pga av att dom levererats till biltillverkare med egna vin nr. Har själv försökt söka på Harman kardon oem element ( range Rover) utan lycka.

Comment

Elementen var ju förstås inte bilens orginal utan eftermonterade Om de skulle ha varit bilens orginal skulle de väl högst antagligen varit lika gammal som bilen

Comment

Mmmmm,det står ju klart nu när man tittar på kablarna men o andra sidan skrev du inget om vilken bil det var? Alltid trevligt med fynd

Comment

Det äldsta tryck jag har är ifrån -96, där finns diskanten(MD120) med, både i kit och löst.
                    Midbasarna däremot hette då inte SW, utan MW, och därför är ditt kit äldre.

Eftersom du tänkt att bygga "bokhylle", skulle jag råda dig till sluten låda på 7-12 liter.
                    (det du får plats med)

Pierre
                    SEASTREAMS GARAGE

Comment

honda92 bilen var en gammal MB 190 från 80-talet, och visst är det trevligt med fynd

Det stog MW på midbasarna (skrev fel av någon anledning) så runt -96 kan stämma bra då.
                      Vet du om detta var ett "dyrt" kit ? Tycker isåfall att det var lite konstigt att man inte plockat bort dessa när man blir av med bilen Fanns även två mindre slutsteg i bilen men dessa har jag inte kollat närmare på ännu, intressant med "retro" grejer

Comment

Motsvarande kit är nu Esotec 242

Bl.a
                        mer påkostade komponenter i delningsfiltret(därför större),
                        diskanten är numera bättre utformad(mindre).

Kitet kostade DÅ(-96) 5000:-, ovan kit kostar 6495:-

JAG anser det värt varje krona.
                        (ingen kund har ångrat sig efter att ha köpt Dynaudio hos mig)

Pierre
                        SEASTREAMS GARAGE

Comment

Okej, Tack så mycket för dina svar!

Comment

Här finns det en hel del att läsa om dom flesta dynaudio modeller som släppts.
                            http://www.gattiweb.com/dynaudio.html

Comment

Okej, tackar!
                              Här är bilder på ett av de två slutstegen som också fanns i bilen, utseendemässigt i nyskick och även dessa av hyfsat bra kvalitet och enligt mig rätt vackra
                              Börjar nu ha en massa bra retro grejer som tex lanzar dc10 sub, lanzar vibe slutsteg, amega q-comp kit och alpine ERA-G320 ljudprocessor så det blir väl att bygga ett "retroljudbygge" någon gång
                              Attached Files

Comment

Working...
                              X