Announcement

Collapse
No announcement yet.

Problem inkoppling utav slutsteg (Framsystem + Bak)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Problem inkoppling utav slutsteg (Framsystem + Bak)

    Hallå!

    Just nu står det helt stilla i installationen av min ljuduppgradering i E34an, tänkte börja med att skriva vad jag köpt för saker.

    ----------------------------------------
    Stereo: Pioneer MVH-150UI [Nytt]
    Slutsteg: Sony Xplod 754SX 4 Kanaler [Begagnat]
    Framsystem: Hertz ESK 130 [Nytt]
    Bak: Hertz DCX 130.3 [Nytt]
    ----------------------------------------

    Jag har kopplat in framsystemet enligt instruktionerna genom delningsfiltert till front påslutsteget, bakhögtalarna har jag kopplat in på rear. Det går en remote sladd från slutsteget till stereon och även 2 lågnivå kablar.

    Självklart är steget jordat och kopplat på plus, slutsteget lyser även från 1 utav 3 lampor, det jag tycker är konstigt är att även om jag inte jordat steget på polen på slutsteget så lyser ändå lampan? Slutsteget sitter uppskruvat på metallen i taket i bagageluckan så att säga.

    I vilket fall som helst får jag inte ut ljud ur alla högtalarna, utan ibland har jag lyckats få igång baksystemet, ibland bara diskanterna. Någon som har ett tips på vad som kan ha gått snett osv, vad jag ser så har jag gjort exakt som man ska.

    Även om det är första gången jag kopplar in eget ljud så kan jag ändå grunderna inom billjud och har absolut inte tummen mitt i handen, ska gå ut och kontroll checka sålänge, vore jätte tacksam av svar, vid önskemål kan jag även uploada bilder på slutsteget, utgångarna osv.

    Mvh, Woxic!

  • #2
    Re: Problem inkoppling utav slutsteg (Framsystem + Bak)

    Kör ALDRIG igång ett slusteg utan att ha jorden inkopplad! Steget jordar då genom lågnivån och risken är stor att signaljorden brinner, i ditt fall kan du dock haft tur så att steget jordar genom hatthyllan. Ang. felet, vad har du för lågnivåkablar? En del har för liten mittpigg så dom får inte riktigt kontakt.
    Mitt projekt: Volvo V60
    BRL - B2 & Dayton

    More to come...

    Comment


    • #3
      Re: Problem inkoppling utav slutsteg (Framsystem + Bak)

      Tror att jag fått rätt på det nu efter en genomgång av alla sladdar, såg till att alla satt som dom skulle och pressade på ett par nya kabelskor på vissa sladdar.

      Återkommer om det är några fler konstigheter, tack för hjälpen! Lärde mig nått nytt med slutsteg, att man inte ska starta utan att jorda.

      Woxic

      Comment

      Working...
      X