Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bästa huvudenheten ihop med en bitone

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bästa huvudenheten ihop med en bitone

    Hej

    Tänkte kolla om någon har några förslag på vilken huvudenhet som ni tycker passar bäst ihop att köra med en audioson Bit one

  • #2
    Re: Bästa huvudenheten ihop med en bitone

    Det spelar ingen roll vilken huvudenhet du har.. Du har ju processorn ? =)
    sigpic

    Comment


    • #3
      Re: Bästa huvudenheten ihop med en bitone

      Det bästa vore en enhet med optiskt ut, tyvärr är dom rätt få och ofta dyra.
      Mitt projekt: Volvo V60
      BRL - B2 & Dayton

      More to come...

      Comment


      • #4
        Re: Bästa huvudenheten ihop med en bitone

        Originally posted by AndreasB View Post
        Det spelar ingen roll vilken huvudenhet du har.. Du har ju processorn ? =)
        Men man vill ju självklart ha en så ren signal till boxen som möjligt så vilken enhet som kan jag inte riktigt hålla med om

        Comment


        • #5
          Re: Bästa huvudenheten ihop med en bitone

          Originally posted by ChriZtoffer View Post
          Det bästa vore en enhet med optiskt ut, tyvärr är dom rätt få och ofta dyra.
          Jo det vore ju det perfekta. Men om man bortser från sånna prylar så knappt går att lösa för rimliga pengar. Vad har ni för förslag då?

          Comment


          • #6
            Re: Bästa huvudenheten ihop med en bitone

            Vad är rimliga pengar för dig då, och vad har du för krav på enheten i övrigt?
            Mitt projekt: Volvo V60
            BRL - B2 & Dayton

            More to come...

            Comment


            • #7
              Re: Bästa huvudenheten ihop med en bitone

              Originally posted by ChriZtoffer View Post
              Vad är rimliga pengar för dig då, och vad har du för krav på enheten i övrigt?
              4-6 t är väl rimligt. Det ända som kan va skönt att ha som "extra utrustning" är väl en aux

              Comment


              • #8
                Re: Bästa huvudenheten ihop med en bitone

                Nu tänker jag vara lite fräck och föreslå min Alpine IVA-D511R, har nämligen funderat på att sälja den, om du nu vill ha en singel-DIN enhet med flippskärm. Annars går det säkerligen att få tag på t.ex. en DVA-9861 inom din budget. Även JVC ska ha nån modell med optiskt ut.
                Mitt projekt: Volvo V60
                BRL - B2 & Dayton

                More to come...

                Comment


                • #9
                  Re: Bästa huvudenheten ihop med en bitone

                  Om det funkar med en beggad så ska du leta efter en Alpine DVA-9965.

                  Håller absolut med om att man ska ha en vettig huvudenhet även fast man ska köra processor.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Bästa huvudenheten ihop med en bitone

                    Borde det inte funka med en gammal hederlig Pioneer P9a. optisk ut har den ju... Har en komplett med box till salu för 4000:- Sen kan du ju välja om bit-1 eller orginalboxen låter bäst
                    fd BMW-Danne

                    Comment


                    • #11
                      Re: Bästa huvudenheten ihop med en bitone

                      Originally posted by Danne J View Post
                      Borde det inte funka med en gammal hederlig Pioneer P9a. optisk ut har den ju... Har en komplett med box till salu för 4000:- Sen kan du ju välja om bit-1 eller orginalboxen låter bäst
                      Den optiska ut ur Pioneeren passar väl ingenting förutom just Pioneer eller?

                      I övrigt så låter nog den boxen lika bra som BitOne är min övertygelse.
                      SM-guld 2007 och 2008.
                      Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

                      Comment


                      • #12
                        Re: Bästa huvudenheten ihop med en bitone

                        vet faktiskt inte, med så många adaptrar o dyl så borde väl någon ha löst det

                        Dock tror jag som JonasH att orginalboxen är fullt godkänd ur konkurenssynpunkt...
                        fd BMW-Danne

                        Comment


                        • #13
                          Re: Bästa huvudenheten ihop med en bitone

                          Originally posted by jonash View Post
                          Den optiska ut ur Pioneeren passar väl ingenting förutom just Pioneer eller?

                          I övrigt så låter nog den boxen lika bra som BitOne är min övertygelse.
                          Alpine KWE 610a skall även passa Pioneer

                          Comment

                          Working...
                          X