Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hertz EBX F20.5

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hertz EBX F20.5

Jag har planerat att plasta en egen sluten låda med en pioneer TS-SW2501S4 men så såg jag följande

http://www.hertzaudiovideo.com/Doc/h...F20.5_tech.pdf

Yttermåtten för Hertz lådan passar perfekt. Men jag undrar om den kommer att låta bra i en V70 placerat på bagagegolvet bakom ryggstödet med elementen spelandes uppåt.
    Har jag fel om jag tror att Hertz lådan kommer inte att spela så kontrollerad i och med slavbasen och att den kan bli grötig jämfört med en enkel 10" i en sluten låda? Jag vet att Hertz lådan har en 8" men yttermåtten gör att jag kan inte ha dennes 10" variant med 12" slavbas.
    Vill gärna höra era synpunkter.

Jag vet att det finns många aktiva lådor med samma yttermått med bara ett element. Men jag vill gärna ha en passiv låda så att hela anläggningen drivs av ett 4-kanals steg istället.

Tacksam för era synpunkter

Re: Hertz EBX F20.5

Ja mina vänner, nu veta jag att 99,9999999% av folket här tillhör katergorin som vägrar köpa en färdig baslåda
    Men kan någon ge mig feedback om mina farhågor om att en låda byggd med slavbas kan vara slöare och mindre kontrollerad än en vanlig sluten låda med ett likvärdigt elment?

Jag undrar också vilket av dessa slutsteg ni skulle välja för att driva ett 2Ohms 6,5tums framsystem och ett 4Ohms 8 eller 10 tums bas?

Hertz HE4.1
    Hertz HCP4
    DLS X-A40
    Kicker ZX350.4

Comment

Tycker faktiskt den lådan låter riktigt bra, och öser på ordentligt för vad det är!

Har hört den i ett par pickuper och en ny bmw 3serie sedan, i bmw'n saknades de lite tryck men den satt i en jävligt tät skuff så inget konstigt med det =)

Jag tror de kan bli bra i din bil!

Den är dock rätt kräsen på val av slutsteg, körde först med ett billigt kenwood monoblock för 1300kr, lämnade 200wrms/4ohm, då va den rätt trött och lät väl inget vidare.

Fick på ett finare slutsteg med närmare dubbla effekten så blev de bra fart på den!

Sen kan ja väl tillägga de du egentligen inte ville ha svar på, men JA, de finns många fina aktiva basar, och bland de bättre jag lyssnat på så är det hertz dba 200.3, sitter samma 8" i den fast med dubbla 8" slavbasar.

Enligt mig låter den både snyggare och mer! Gräver klart mycket djupare i basen också =)

Comment

Originally posted by mr_c View Post
        Tycker faktiskt den lådan låter riktigt bra, och öser på ordentligt för vad det är!

Har hört den i ett par pickuper och en ny bmw 3serie sedan, i bmw'n saknades de lite tryck men den satt i en jävligt tät skuff så inget konstigt med det =)

Jag tror de kan bli bra i din bil!

Den är dock rätt kräsen på val av slutsteg, körde först med ett billigt kenwood monoblock för 1300kr, lämnade 200wrms/4ohm, då va den rätt trött och lät väl inget vidare.

Fick på ett finare slutsteg med närmare dubbla effekten så blev de bra fart på den!

Sen kan ja väl tillägga de du egentligen inte ville ha svar på, men JA, de finns många fina aktiva basar, och bland de bättre jag lyssnat på så är det hertz dba 200.3, sitter samma 8" i den fast med dubbla 8" slavbasar.

Enligt mig låter den både snyggare och mer! Gräver klart mycket djupare i basen också =)
        Tackar för feedbacken. Den andra lådan du föreslår passar dock inte eftersom jag vill ha eventuella baslådan under eller i höjd med bagagegolvet.

Ingen som har några synpunkter angående slutstegen?

Comment

Working...
        X