Announcement

Collapse
No announcement yet.

Saab 9-5 sc fråga

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Saab 9-5 sc fråga

    Är det ngn där ute som vet vad volymen UNDER det uppfällbara golvet i bagagen kan ligga på alt bara res.baljan? Vart trång som fan i skuffen med barnvagnar hundar å skit.....

  • #2
    Re: Saab 9-5 sc fråga

    Vet inga volymer men B52 byggde in en bas per sida i skuffen på sin kombi (som jag antar att du oxå har) och jag tror att hans lådor blev runt 20L styck. De tar på detta sätt nästan ingen plats samt du kan ha kvar reservhjulet och lägga stegen ovan för/under om du hajjar vad jag menar.

    //
    __________________
    Mvh Jonas
    Ljudnörd, SAAB-frälst, motorcyklist och trafiklärare
    8ggr Svensk Mästare SQ & Multimedia
    Min byggen: Saab 9-5 Soundtjeck 130dB Polk/Momo M5 PV 444

    Comment


    • #3
      Re: Saab 9-5 sc fråga

      En vanligt däck tar upp en volym på ca 60 liter, så det finns plats för både den ena och andra under det övre golvet =)
      Vis vobiscum sit!

      Comment


      • #4
        Re: Saab 9-5 sc fråga

        Originally posted by joj View Post
        Vet inga volymer men B52 byggde in en bas per sida i skuffen på sin kombi (som jag antar att du oxå har) och jag tror att hans lådor blev runt 20L styck. De tar på detta sätt nästan ingen plats samt du kan ha kvar reservhjulet och lägga stegen ovan för/under om du hajjar vad jag menar.

        //
        Jo Det vet jag =) Har räknat lite på det tidigare men det vart inget roligt... Middar blir det fram



        Originally posted by Nordenmark View Post
        En vanligt däck tar upp en volym på ca 60 liter, så det finns plats för både den ena och andra under det övre golvet =)
        Hmm då borde det landa på närmare 100liter totalt under golvet! Tack Jonas! Kommer nog landa en trevlig "liten" bas där under snart å "små midbasar" i framdörrarna. Kommer nog en lite byggtråd om ett tag :P

        Comment


        • #5
          Re: Saab 9-5 sc fråga

          Originally posted by Holst View Post
          Hmm då borde det landa på närmare 100liter totalt under golvet! Tack Jonas! Kommer nog landa en trevlig "liten" bas där under snart å "små midbasar" i framdörrarna. Kommer nog en lite byggtråd om ett tag :P

          Så bra, då kan jag kopiera dig!

          I vår 9-5 SC hämtas det hö i ett par gånger i veckan nummera
          Så stereoinstallationen måste vara rätt tålig...
          Det är då f*n att man inte får bygga i tjänstebilen, för bygga det vill man ju
          Vis vobiscum sit!

          Comment


          • #6
            Re: Saab 9-5 sc fråga

            Originally posted by Nordenmark View Post
            Så bra, då kan jag kopiera dig!

            I vår 9-5 SC hämtas det hö i ett par gånger i veckan nummera
            Så stereoinstallationen måste vara rätt tålig...
            Det är då f*n att man inte får bygga i tjänstebilen, för bygga det vill man ju
            Det får du gärna göra =) Blir nog 8" i dörrarna å gå upp från 5.25 i brädan till 6.5 igen =)

            Comment

            Working...
            X