Announcement

Collapse
No announcement yet.

B2 Audio AS12 vs DC Audio Lvl2 12"

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• B2 Audio AS12 vs DC Audio Lvl2 12"

Ska byta ut min lilla 10" i sluten låda, mot en 12" i portad hade jag tänkt, just för att få lite mera "ös" i ljudet.. visst det spelat klockrent med min Hertz 10" jag har nu, men vill ha med tryck o mer djup..

Valet står mellan dessa 2 i rubriken.. fördelar? nackdelar?

Re: B2 Audio AS12 vs DC Audio Lvl2 12"

Originally posted by Danni87
    Ska byta ut min lilla 10" i sluten låda, mot en 12" i portad hade jag tänkt, just för att få lite mera "ös" i ljudet.. visst det spelat klockrent med min Hertz 10" jag har nu, men vill ha med tryck o mer djup..

Valet står mellan dessa 2 i rubriken.. fördelar? nackdelar?
    har tyvärr inte provat B2 basen men DC level 2 basen har jag testat och är grymt imponerad över hur den spelar och låter. Klart en grymt bra bas som är värd att testas.

Comment

Originally posted by Neo321 View Post
      har tyvärr inte provat B2 basen men DC level 2 basen har jag testat och är grymt imponerad över hur den spelar och låter. Klart en grymt bra bas som är värd att testas.

Låter lovande
      Var in till BRL i Örebro och provlyssnade B2 basen, den spelade väldigt bra och djupt även på högre volymer, hur är det med DC Audio? Har fått sagt till mig att DC ska spela djupare än B2, men hur är dom när man vill dra på lite extra?

Comment

As12 som säljs av BRL är mk2 modellen och inte den som sållldes tidigare i Sverige. Den jämförningen som någon sade är nog mot första modellen.
        Om du vill dra på lite extra, då borde du hellre kolla på kännsligheten på basarna. Och om du ger dom lika mycket effekt enligt manualen, då spelar as12 i teorin högre. Så kolla hellre på om du skal driva dina basar med 1000 watt gentemot 2000w.
        B² audio Sweet Like Danish
        www.b2audio.com

Comment

Originally posted by B2 audio Jay View Post
          As12 som säljs av BRL är mk2 modellen och inte den som sållldes tidigare i Sverige. Den jämförningen som någon sade är nog mot första modellen.
          Om du vill dra på lite extra, då borde du hellre kolla på kännsligheten på basarna. Och om du ger dom lika mycket effekt enligt manualen, då spelar as12 i teorin högre. Så kolla hellre på om du skal driva dina basar med 1000 watt gentemot 2000w.

Är juh riktigt sugen på en AS12 med samma låda jag fick lyssna på hos BRL, skulle mitt Hertz EP2X räcka till för att kunna driva? Det ska leverera 700w rms i 4ohm.

Comment

Den effekten räcker länge till den basen.
            B² audio Sweet Like Danish
            www.b2audio.com

Comment

Working...
            X