Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vilka Högtalare? (6x9)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Vilka Högtalare? (6x9)

    Tjena, har nyligt tagit körkortet och är nu sugen på att montera ett par 6x9or i hatthyllan. Det blir endast att köpa högtalare just nu pga ekonomin. Så jag vill bara köpa ett par billiga 6x9or och montera. Så då undrar jag vilka utav dessa 2 ska jag köpa? :

    http://www.ridetech.se/jvc-3-vags-ko...x9-tum/15186-0

    http://www.ridetech.se/pyle-red-label-6x9-400w/9671-0

    Mvh Olle.

  • #2
    Re: Vilka Högtalare? (6x9)

    6x9" är att kasta pengar i sjön, de har inget användningsområde.

    Spara dina pengar istället eller köp diskanter för pengarna, och börja samla på dig grejer att bygga ett ordentligt system
    Last edited by Emilius; December 20, 2012, 20:31.

    Comment


    • #3
      Re: Vilka Högtalare? (6x9)

      Men om du nu ändån vill lägga pengar på 6,9" så rekomenderar jag Alpines spg-69C3(type G) som är riktigt bra!

      Comment


      • #4
        Re: Vilka Högtalare? (6x9)

        Vad för bil ?
        BilstereoPiraten
        CDT Fantast

        Comment


        • #5
          Re: Vilka Högtalare? (6x9)

          Originally posted by lillkimpa View Post
          Men om du nu ändån vill lägga pengar på 6,9" så rekomenderar jag Alpines spg-69C3(type G) som är riktigt bra!
          Hur är ljudet i dom?
          Tänkte oxå montera 6x9 för första gången någonsin

          Comment


          • #6
            Re: Vilka Högtalare? (6x9)

            Originally posted by partyvan View Post
            Hur är ljudet i dom?
            Tänkte oxå montera 6x9 för första gången någonsin
            Vi kör dom i portade 6,9" lådor på jobbet med ett Autostudio Ref 100.4 steg och tycker att dom låter riktigt najs kan dra på ordentligt och va jag tycker så brister inte ljudet utan fortsätter att vara klart och rent.. men är ingen SQ snubbe så har inte det väl tränade örat, men jag tycker att det låter väldigt bra faktiskt...

            Comment


            • #7
              Re: Vilka Högtalare? (6x9)

              Okej verkar inte som någon tycker jag ska köpa 6x9or. Men nu är det så att jag kommer köpa 6x9or pga att jag har lite pengar nu som jag nämnde och vill inte lägga ner allt för mkt på högtalare, är inte så kräsen ändå så. Så vilka 6x9or rekommenderas av de 2 jag nämnde?

              Comment


              • #8
                Re: Vilka Högtalare? (6x9)

                Prova de där från JVC. Har dock inte testat någon av dessa högtalare själv.

                Oavsett om man väljer "kvalitetshögtalare" eller "kinaskit" så är monteringen viktig, det gäller att sätta högtalarna riktigt stabilt och tätt så att man kan utnyttja allt ljud som de har möjlighet att återge.

                Comment


                • #9
                  Re: Vilka Högtalare? (6x9)

                  Är ju i stort sett bara folk som är väldigt intresserade av billjud här inne. Och då lägger man ofta lite mer pengar på ljudet. Så är nog därför du inte får några råd om dem du länkade till. Helt enkelt ingen som provat dem....
                  Mitt råd är att leta begagnat! Det har jag gjort och kommit undan med en bråkdel av nypriset!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Vilka Högtalare? (6x9)

                    jag har hört massive audios 6*9 den ligger nån hundring över de priset men den spelar på rätt bra!rätt mycke bas
                    saab 9000 pioneer-

                    www.garaget.org/micke999

                    Comment


                    • #11
                      Re: Vilka Högtalare? (6x9)

                      Annars har du dessa som tydligen ska vara rätt gosiga...
                      http://bilstereohornan.se/product.ph...subopen=&sort=
                      BilstereoPiraten
                      CDT Fantast

                      Comment


                      • #12
                        Re: Vilka Högtalare? (6x9)

                        aldrig hört dom.bara dls och massive och hertz är dom som suttit uppmonterade
                        saab 9000 pioneer-

                        www.garaget.org/micke999

                        Comment


                        • #13
                          Re: Vilka Högtalare? (6x9)

                          http://dbakuten.se/detail-item_id-318790
                          Dom har jag i hatthyllan på min sommarbil.
                          Kan inte svara så mycket om ljudkvalitén eftersom det är en trimmad v8 med avgassystem som låter riktigt högt men dom lyckas nästan överrösta motorn i motorvägsfart så en hel del credits får dom :P
                          Dock så är det lite högre pris på DLS högtalarna men har lyssnat lite med motorn avstängd och det låter helt okej bara drivna av huvudenheten.
                          Har dock inte hört andra 6x9or så kan inte riktigt jämföra :/
                          Dom är ju dock lite dyrare än dom TS har länkat och vem vet, kanske finns ännu bättre än DLSarna i den prisklassen ^^
                          Lincoln Mark Viii
                          Framsystem: DD AW6.5, DD AT28
                          Sub: 4x DD 1508
                          Slutsteg: DLS Ultimate A3, DLS Ultimate A6, DLS Ultimate TA2, 2x Mosconi AS300.2

                          Till salu: DLS Nordica 6.2 & DLS Ultimate A6

                          Comment


                          • #14
                            Re: Vilka Högtalare? (6x9)

                            Finns det någon som slår Jbl decade 6x9 t595 nu.
                            Hade dessa i många bilar de spelar snyggt högt rent.
                            Började alltid andra planer på baksystem men slutade med mina 4st Decade
                            Men det var 10år sedan jag hade dessa i en bil, då jag kört kombi på senare år.
                            Byggd om dem till inne högt till ett surroundsystem.
                            Och två till monitorer till bandet
                            Last edited by bbenderman; December 29, 2012, 16:25.
                            Gitarrist HIFI nörd

                            Comment

                            Working...
                            X