Announcement

Collapse
No announcement yet.

Soundtec och B2 Audio (splittad tråd)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Soundtec och B2 Audio (splittad tråd)

ont om cash mr. soundtec?

--
    Splittad tråd från http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=2999
    / Administrator
    Last edited by Administrator; March 5, 2010, 04:06. Reason: Info om splittningen

Soundtec och B2 Audio (splittad tråd)

Originally posted by Tobbe View Post
    ont om cash mr. soundtec?
    HIHI Nej då, men vi har nya märken på g in.
    Man kan inte ha masa saker i lager från märken man inte vill ha med att göra
    Last edited by Soundtec; March 3, 2010, 21:11.
    Generalagent för: Morel, Soundstream

Comment

Re: Lagerrensning av B2 produkter

Originally posted by Soundtec View Post
      HIHI Nej då, men vi har nya märken på g in.
      Man kan inte ha masa saker i lager från märken man inte vill ha med att göra

Va är det för fel på B2 då, eftersom du inte vill ha nåt me de att göra? hehe
      Jag hoppas att ja kommer bli nöjd me mina HS15 iaf
      Focal

Mercedes w211 -07

Comment

Originally posted by nytomt View Post
        VI kom inte riktigt överens om reklamationerna Jay tycker att ALLT är kundens fel och inte fabrikations fel på visa bassar när man få tillbaka Många av visa modeller med samma fel!

Dom basarna du får nu har vi byggt om för att det var fel på dom från fabrik.
        Generalagent för: Morel, Soundstream

Comment

VI kom inte riktigt överens om reklamationerna Jay tycker att ALLT är kundens fel och inte fabrikations fel på visa bassar när man få tillbaka Många av visa modeller med samma fel!

aha okej, ja men då är ja me på va du menar.
          Haha rätt dålig stil av dom faktiskt att inte kunna erkänna att de kan va fel på vissa från fabrik Ja menar, de är väl bättre dom säger som de är så att kunden kan lämna in dom å få dom ombyggda gratis då ist för bara skylla ifrån sig å påstå att de är kundens fel.
          Focal

Mercedes w211 -07

Comment

1. Det var b2 som sade upp samarbetet med soundtec och inte tvärt om. Detta hände skriftligt, och blev skickat i brev addresserad til Soundtec. Varför vi valde att säga upp samarbetet är en enlig äffärsetik ett ärende mellan B2 och soundtec. Att Soundtec då väljer att dra in privatpersoner, i detta fall Jay känner vi är oseriöst, då kunden inte skall förhålla sig till en privatperson men ett företag.
            2. All garanti sköts av Elvis blev det skrivit, ännu en gång drar man in privatpersoner och hänvisar inte till företag och dom fördelarna som slutkund har vid att hänvända sig direkt till företaget och inte en privatperson. Enligt lagar så har inte Elvis nåt ansvar överför kund när det gäller produkten, men företaget han arbetar hos. B2 audio har också ett ansvar och skall se till att lösa detta på bästa sätt om något är fel. Vi har teknisk support som svarar snabbt och det på svenska, danska, norska och även engelska om det är frågor om produktens egenskaper, optimal prestanda, garantiåtgärden osv.
            3. Soundtec väljer att säga att det är fabrikationsfel på en produkt, men vi har ännu inte till dags datum själv fått sett och känna på produkten så att vi kan se vad felet (om det är ett fel) består av och även åtgärda det även om det inte är ett fabrikationsfel. Som service har vi omkoningssatser till dom flesta utav vara basar och vi kan kona om på några timmar bara och antigen skicka en ny eller omkonad produkt direkt till kunden. Men när man inte ser en enda produkt som blir skickat tillbaka till B2 audio, då kan vi ju inte hjälpa till även om vi gärna vill. Vi har inte ens fått reda på vilken kund det är i fråga eller hur kunden har använd produkten.
            4.a Att soundtec ”bygger” om basarna, och det även efter att han har skrivit att Elvis sköter garantin är ju lite svårt för oss att förstå. Om allt är kundens fel, och att JAY inte vill hjälpa till, vart kommer delarna till basarna då ifrån? Om en bas ”byggd” av soundtec går sönder skall B2 audio eller Elvis då handtera garantin när det är Soundtecs expertis och modifikationer som har skapat basen? Hade vi fått in basen, då kan B2 audio lösa problemet på bästa sätt och det med en garanti på den omkonade basen eller en ny produkt. Soundtec är inte auktoriserad att avgöra vad som är fabrikationsfel på egen hand och i alla fall inte om produkten i fråga inte skickas till oss eller att någon typ av dokumentation föreligger, så att vi kan undersöka och konkludera vad som har hänt. Detta gör att vi kan lösa problemet för slutkunden snabbt och smidigt.

4b. Det är inte heller första gång att Soundtec konkluderar fabrikationsfel, tidigare har samma slutsats användts på Soundstreams SPLX12 basar, varav Soundtec sade att det var livstidsgaranti, men när en slutkund då kom med en bas som hade brunnit, då var det ingen garanti längre, även om det skall ha varit ett tydigt fabrikationsfel enligt Soundtecs konklution.
            5. B2 audio och Svenska distributören med Elvis Häggblom som kontaktperson ser till att göra vårt bästa för att båda kund och åf skall vara nöjda. Tech support kan ni kontakta på support@b2audio.se, generella frågor om B2 kan skickas till bh@b2audio.se och frågor som vidrör Sverige specifikt kan skickas till elvis@b2audio.se.

Comment

HAHA.....BUSTED...
              10 x Norwegian Champion
              Det er bare å skru opp.
              Team Re-Loud...World record holder ssnw 165.8 dB
              SS NW 4 stk DD m4a och 1 stk DD Z 18 = 165.9 dB

Comment

Re: Soundtec och B2 Audio (splittad tråd)

jag dömmer ingen på nått vis, utan ställer bara en fråga nu som jag undrar över, de verkar som soundtec inte sköter deta så väl? och i nån annan tråd ja läste så rekomenderade soundtec ett stinger batteri till att driva ett stort soundstream steg, där de fanns andra åsikter om att det inte skulle räcka till osv, är detta överdrivet skrivande eller är soundtec en säljare utan kunskap bakom sina uttalanden?? observera nu att jag inte på nå vis hävdar att det är så, utan frågar.

Comment

Jag vill inte ge mig in i debatten kring vad Soundtec gjort eller inte, för det har jag faktiskt inte en aning om.

Däremot vill jag säga att så länge vi arbetade med B2 hade vi exakt noll problem.

Vårat samarbete med B2 avslutades helt från våran sida, i samband med att vi lade Ncore på is. Hade Ncore levt vidare hade vi gärna fortsatt arbetet med B2.

mvh Jonas
                  SM-guld 2007 och 2008.
                  Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

Comment

Originally posted by M-icke View Post
                    jag dömmer ingen på nått vis, utan ställer bara en fråga nu som jag undrar över, de verkar som soundtec inte sköter deta så väl? och i nån annan tråd ja läste så rekomenderade soundtec ett stinger batteri till att driva ett stort soundstream steg, där de fanns andra åsikter om att det inte skulle räcka till osv, är detta överdrivet skrivande eller är soundtec en säljare utan kunskap bakom sina uttalanden?? observera nu att jag inte på nå vis hävdar att det är så, utan frågar.
                    hei, det er ingen problem å drive 1 stk Soundstream 10.000d med 1 STK 2150 til db drag(les buuurrp)men skal du spela i 20min på macken med fullt ös.
                    .JA da blir også 1 stk Stinger 2150 forlite.
                    batterier måste stå i forholdane till forbruket(slutsteg).Soundtec har kunnskap om det han gjör.
                    hilsen dag gunnar borg

Comment

Originally posted by B2 audio View Post
                      1. Det var b2 som sade upp samarbetet med soundtec och inte tvärt om. Detta hände skriftligt, och blev skickat i brev addresserad til Soundtec. Varför vi valde att säga upp samarbetet är en enlig äffärsetik ett ärende mellan B2 och soundtec. Att Soundtec då väljer att dra in privatpersoner, i detta fall Jay känner vi är oseriöst, då kunden inte skall förhålla sig till en privatperson men ett företag.
                      2. All garanti sköts av Elvis blev det skrivit, ännu en gång drar man in privatpersoner och hänvisar inte till företag och dom fördelarna som slutkund har vid att hänvända sig direkt till företaget och inte en privatperson. Enligt lagar så har inte Elvis nåt ansvar överför kund när det gäller produkten, men företaget han arbetar hos. B2 audio har också ett ansvar och skall se till att lösa detta på bästa sätt om något är fel. Vi har teknisk support som svarar snabbt och det på svenska, danska, norska och även engelska om det är frågor om produktens egenskaper, optimal prestanda, garantiåtgärden osv.
                      3. Soundtec väljer att säga att det är fabrikationsfel på en produkt, men vi har ännu inte till dags datum själv fått sett och känna på produkten så att vi kan se vad felet (om det är ett fel) består av och även åtgärda det även om det inte är ett fabrikationsfel. Som service har vi omkoningssatser till dom flesta utav vara basar och vi kan kona om på några timmar bara och antigen skicka en ny eller omkonad produkt direkt till kunden. Men när man inte ser en enda produkt som blir skickat tillbaka till B2 audio, då kan vi ju inte hjälpa till även om vi gärna vill. Vi har inte ens fått reda på vilken kund det är i fråga eller hur kunden har använd produkten.
                      4.a Att soundtec ”bygger” om basarna, och det även efter att han har skrivit att Elvis sköter garantin är ju lite svårt för oss att förstå. Om allt är kundens fel, och att JAY inte vill hjälpa till, vart kommer delarna till basarna då ifrån? Om en bas ”byggd” av soundtec går sönder skall B2 audio eller Elvis då handtera garantin när det är Soundtecs expertis och modifikationer som har skapat basen? Hade vi fått in basen, då kan B2 audio lösa problemet på bästa sätt och det med en garanti på den omkonade basen eller en ny produkt. Soundtec är inte auktoriserad att avgöra vad som är fabrikationsfel på egen hand och i alla fall inte om produkten i fråga inte skickas till oss eller att någon typ av dokumentation föreligger, så att vi kan undersöka och konkludera vad som har hänt. Detta gör att vi kan lösa problemet för slutkunden snabbt och smidigt.

4b. Det är inte heller första gång att Soundtec konkluderar fabrikationsfel, tidigare har samma slutsats användts på Soundstreams SPLX12 basar, varav Soundtec sade att det var livstidsgaranti, men när en slutkund då kom med en bas som hade brunnit, då var det ingen garanti längre, även om det skall ha varit ett tydigt fabrikationsfel enligt Soundtecs konklution.
                      5. B2 audio och Svenska distributören med Elvis Häggblom som kontaktperson ser till att göra vårt bästa för att båda kund och åf skall vara nöjda. Tech support kan ni kontakta på support@b2audio.se, generella frågor om B2 kan skickas till bh@b2audio.se och frågor som vidrör Sverige specifikt kan skickas till elvis@b2audio.se.

HEI...DET er LIVSTIDSGARANTI PÅ SOUNDSTREAM SPLX 12.2..men det gjelder på chassiet til basen.Magneten på noen splx slapp i limmet..
                      selvfölgelig gjelder det INTE PÅ BRENTE BASAR.pga av for mycke effekt eller dylikt.
                      jag fikk ny splx bas når min bas slapp i magneten even om jag hadde den med fra norge.
                      for at det var garantisak.

hilsen dag gunnar borg
                      Last edited by dag borg; March 5, 2010, 17:48.

Comment

Sorry to say, men dag gunnar du är ju delvist sponsrad utav Soundtec/soundstream, så dina råd är nog inte lika objektiva som vissa andra.

Sen att även du säger att det är bra med 1 batteri till det steget från soundstream vi snackar om visar ju väl om dina stora framgångar inom detta.

Kunden säger att han vill ha full effekt ur steget och då kan man med lite matematik räkna att 1 stinger batteri inte är tillräckligt.

Comment

Originally posted by nytomt View Post
                          Det kommer du säkerligen att bli, jag är nöjd med mina HS basar.
                          Dock tror jag inte min bil kan säga samma sak då den går sönder både här och där p.g.a ljudtrycket

Comment

Originally posted by Tobbe View Post
                            Sorry to say, men dag gunnar du är ju delvist sponsrad utav Soundtec/soundstream, så dina råd är nog inte lika objektiva som vissa andra.

Sen att även du säger att det är bra med 1 batteri till det steget från soundstream vi snackar om visar ju väl om dina stora framgångar inom detta.

Kunden säger att han vill ha full effekt ur steget och då kan man med lite matematik räkna att 1 stinger batteri inte är tillräckligt.
                            hei.JEG SA ALDRIG ATT DET VAR BRA MED1 stinger BATTERI..men det er men det fungerer!
                            så du menar at jeg ikke kan få full effekt av Soundstream xxx10000d med 1 stk stinger?
                            hva mener du med mina stora framganger innom dbdrag?
                            151.9dbmålt (med term labb på tävling mds i göteborg )i audin var ikke det bra nok???
                            hilsen dag gunnar

Comment

Originally posted by dag borg View Post
                              hei.JEG SA ALDRIG ATT DET VAR BRA MED1 stinger BATTERI..men det er men det fungerer!
                              så du menar at jeg ikke kan få full effekt av Soundstream xxx10000d med 1 stk stinger?
                              hva mener du med mina stora framganger innom dbdrag?
                              151.9dbmålt (med term labb på tävling mds i göteborg )i audin var ikke det bra nok???
                              hilsen dag gunnar
                              1. Du har helt rett i at det ikke er bra med kun 1 stinger batteri på et så stort steg, hvis en skal spille musikk i maange minutter....

2. Du får IKKE FULL effekt med kun 1 batteri...

3. Dine fremganger i dBdrag har blitt bedre med årene ...selv om 151.9 dB ikke skremmer skiten ut av folk...
                              10 x Norwegian Champion
                              Det er bare å skru opp.
                              Team Re-Loud...World record holder ssnw 165.8 dB
                              SS NW 4 stk DD m4a och 1 stk DD Z 18 = 165.9 dB

Comment

Working...
                              X