Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fråga ang dämpning samt strömpeak pga bas

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fråga ang dämpning samt strömpeak pga bas

    1Dämpning.
    Kommer att dämpa bagaget med silent coat matta för att förhoppningsvis slippa enn del plåtskrammel. Det låter så hemskt utanför bilen när man spelar.

    Så till frågan. Funderar på att samtidigt dämpa framdörrarna. Men jag undrar hur mycket jag förlorar på att inte dämpa ytterplåten, endast plåten som högtalaren e monterad mot? Den främsta anledningen till detta är att det på indsidan av dörren finns ett skyddande lager av vax som jag inte vill tvätta av och då kommer mattorna inte att fästa ordenligt.

    2Strömpeak.
    Blinkande lampfenomenet känner alla väl till. Det som jag skulle vilja veta är hur generator och likriktarbryggans livslängd förkortas av dessa höga strömpulser? Jag har inget extra batteri, konding eller liknande. Batteri kommer jag inte heller att sätta in och konding är jag mest tveksam till om det hjälper ett skit?
    www.sp-engineering.se

  • #2
    Re: Fråga ang dämpning samt strömpeak pga bas

    Va har du för slutsteg osv? Kan ju vara din generator som inte orkar riktigt, kan vara idé att byta till en större då. Eller kanske byte till ett fräschare batteri istället för ett extra. Men det hänger på hur mycket kräm dina prylar vill ha.
    BMW E38 740
    BMW M5 -01
    bilradiohuset.se
    SM-guld 2012

    Comment


    • #3
      Re: Fråga ang dämpning samt strömpeak pga bas

      Jag har en Kenwood KAC-6203. 1x300Wrm bryggat som driver en Hertz es250. Att byta batteri eller generator är det inte tal om då bilen är 6mån gammal och inköpt helt ny. Dvs inget jag vill strule med på det sättet. Vet faktiskt inte hur stor generatorn är men den orkar väl inte med.
      www.sp-engineering.se

      Comment


      • #4
        Re: Fråga ang dämpning samt strömpeak pga bas

        va för bil? model??

        Comment


        • #5
          Re: Fråga ang dämpning samt strömpeak pga bas

          Opel Insignia 1,8L sedan
          www.sp-engineering.se

          Comment


          • #6
            Re: Fråga ang dämpning samt strömpeak pga bas

            Verkar vara lite knepigt att hitta någon info om hur stor generator den bilen har. Enligt batteritabell hos Tudor så rekommenderar de 55-60 Ah batteri (ganska normalstort), då sitter det nog något liknande kan jag tänka mig.

            Det borde inte blinka en massa med endast detta steg tycker jag, strömförbrukningen är inte så ruskigt hög.

            Är det bara på tomgång/avstängd motor som det blinkar eller är det även med höga varv?

            Angående dämning eller inte dämpning av dörrplåten får någon annan svara på.

            Comment


            • #7
              Re: Fråga ang dämpning samt strömpeak pga bas

              Det blinkar betydligt mindre med högre varv men det syns liiite när det är natt.
              www.sp-engineering.se

              Comment

              Working...
              X