Announcement

Collapse
No announcement yet.

Någon som bytt högtalare i V70 råd vad jag ska köpa

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Någon som bytt högtalare i V70 råd vad jag ska köpa

Först ska jag byta huvudenheten och där har jag hittat en beg Pioneer avic F900bt 3000kr bra pris eller inte?
    Sedan ska jag ha 6,5 och diskanter i framdörrar och 2 st 6,5 bak med inbyggt mellan och diskant.
    Först ska jag driva systemet med Pionneer spelaren slutsteg kommer nog säkert till när jag får bonusen för i år.
    Helst vill jag byta dörrsidor till Premium då de har plats för 3väggssystem.
    Montera Volvos originalsub men med ett annat slutsteg så jag kommer dra lågnivå bak.
    Min bil är en XC70 D5-04a med sämsta ljudet.
    Men bilen har all annan utrustning mysko.
    Är även inne på att byta bil till en med Premium soundet så jag slipper skruva natt o dag.
    Nackdelen med det det är att jag aldrig hittar en i lika fint skick då min är nylack rutor plast detaljer ja den ser ut som ny ej krockad utan åkte utan förare igenom en häck som i låg hastighet men set blev många repor.
    Super kul med nylackad bil.
    Kom med förslag länkar offerter om en månad så har jag tänkt allt ska vara på platts
    Gitarrist HIFI nörd

Re: Någon som bytt högtalare i V70 råd vad jag ska köpa

Originally posted by bbenderman
    Först ska jag byta huvudenheten och där har jag hittat en beg Pioneer avic F900bt 3000kr bra pris eller inte?
    Sedan ska jag ha 6,5 och diskanter i framdörrar och 2 st 6,5 bak med inbyggt mellan och diskant.
    Först ska jag driva systemet med Pionneer spelaren slutsteg kommer nog säkert till när jag får bonusen för i år.
    Helst vill jag byta dörrsidor till Premium då de har plats för 3väggssystem.
    Montera Volvos originalsub men med ett annat slutsteg så jag kommer dra lågnivå bak.
    Min bil är en XC70 D5-04a med sämsta ljudet.
    Men bilen har all annan utrustning mysko.
    Är även inne på att byta bil till en med Premium soundet så jag slipper skruva natt o dag.
    Nackdelen med det det är att jag aldrig hittar en i lika fint skick då min är nylack rutor plast detaljer ja den ser ut som ny ej krockad utan åkte utan förare igenom en häck som i låg hastighet men set blev många repor.
    Super kul med nylackad bil.
    Kom med förslag länkar offerter om en månad så har jag tänkt allt ska vara på platts
    Om någon ska råda dig så bör du nog bestämma först vad du ska göra. Sen tycker jag det är lite löjligt att byta bil bara pga ljudet om den är så fin som du säger i övrigt. Det krävs nog inga större ingrepp för att det ska spela i klass med "premium" ljudet.

Byt HU först. Men sen tycker jag du ska se till att installera nya slutsteg och högtalare samtidigt. Lite dumt att börja i fel ände och resonera "jag väntar tills bonusen kommer". Vänta med högtalarbytet tills dess också.
    Då hinner du fundera på om du ska köra 3-vägs eller inte också.

Fast det är väl kanske bara jag som tycker det är kul att riva och göra allt på en och samma gång.
    Du ska heller inte behöva skruva dag och natt. Läs på lite hur dörrsidor och diverse paneler sitter fast, sen gör du en bra installation utan problem över en lördag/söndag om du är ledig
    Sponsor:
    Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
    Tudor Batteries - www.tudor.se
    Sonax Bilvård - www.sonax.se

Comment

Working...
    X