Announcement

Collapse
No announcement yet.

Steg till ur35i

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Steg till ur35i

Har köpt ett set Dls ur35i och läste i manualen att vilket Dls ultimate eller reference steg funkade bra. Skulle inte ett performance CA23 på 2x135w klara å driva systemet eller menar dom på att steget har för "dåliga" komponenter för att göra kitet rättvisa?

Re: Steg till ur35i

jodå du kan använda ett ca23 också, men kvalitetsnivån är högre i de andra 2 nämnda modellerna, och ett sådant kit är väl dumt å hänga på ett "simpelt" steg till, sen är de ju en frågan om hur kräsen man är? ca steget kanske räcker gott å väl för dina önskemål och då är de ju bara att köra på det.
    De finns bara ett sätt å göra saker å ting på, och de är rätt sätt, vad som däremot är rätt finns de många åsikter om........

Comment

Faan, jag som skulle få till det billigare den här gången!
      Där sket det sig igen......
      Jaja, jag kommer iaf inte kunna leva med att veta att jag "bör" ha ett bättre steg.
      Några tips på andra steg än ultimate som har samma ljudkvalité och gör kitet rättvisa hade varit bra. Så man kan vidga sina vyer lite....
      Tack på förhand.....

Comment

kolla begagnatsidan här på forumet, finns bland annat flera sinfoni steg där, låter riktigt trevligt.
        De finns bara ett sätt å göra saker å ting på, och de är rätt sätt, vad som däremot är rätt finns de många åsikter om........

Comment

Dom ligger tyvärr lite för högt i pris för tillfället
          Kan lägga max 2k just nu. Är det bättre å köra något äldre kanske? Har hittat ett signat ram 2 mark II. Är ju ett kvalitetssteg men med ett par år på nacken?

Comment

det är nog inget dumt val de heller

Comment

Tack för tipsen!

Comment

Har hittat ett fint steg, men ligger på 2x150w
                Är ju över maxvärdet på kitet. Men är det bara om man är totalt oförsiktig som man kan bränna högtalarna?

Comment

Originally posted by Peppe_e View Post
                  Har hittat ett fint steg, men ligger på 2x150w
                  Är ju över maxvärdet på kitet. Men är det bara om man är totalt oförsiktig som man kan bränna högtalarna?
                  Ja.

Och, du kan ju med fördel dra ned gainet lite på steget, och inte riskera överstyra det heller, ger lägre grundbrus som en fin fördel.

//Jonas
                  SM-guld 2007 och 2008.
                  Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

Comment

Jonash>> tackar för svar!
                    Nu ligger det mellan ett ca23 som vid köp av bas kommer användas till detta istället, och samtidigt köpa ett bättre steg till frontarna. Eller ett ultimate a3 nu direkt. Men är ju lite prisskillnad där

Comment

Originally posted by Peppe_e View Post
                      Jonash>> tackar för svar!
                      Nu ligger det mellan ett ca23 som vid köp av bas kommer användas till detta istället, och samtidigt köpa ett bättre steg till frontarna. Eller ett ultimate a3 nu direkt. Men är ju lite prisskillnad där
                      Rent spontant kan jag känna att det är bättre att köpa ett dyrare steg på en gång. Men samtidigt är det surt att punga ut nu, framförallt om du inte ska köpa bas på ett tag men jag är rätt säker på att det blir billigare i längden.
                      Frontsub & pyssel i w204 Projekttråd

Comment

Ja, det lutar åt ultimate. Får bita i det berömda sura helt enkelt

Comment

http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=31307

trumhuvud säljer trevligt steg till bra pris

Comment

Ok, ser ju väldigt lovande ut!
                            Nu har jag inte lyssnat på något utav dem, men vad tror vi?
                            Dls Ultimate a3
                            Genesis Dual Mono
                            Om vi inte tittar på pris alls....

Comment

jag hade gått på genesis steget, men nu är de ju inte jag som ska ha grejorna så du får välja själv

Comment

Working...
                              X