Skulle lätt välja en Alpine. Har en W505 idag och hade innan det en Pioneer 4000 nånting och Alpine sopar mattan med Pioneern.
Jag får erkänna att jag valde en Zenec till frugans bil. Denna var anpassad design-mässigt för VW-bilar vilket avgjorde valet (utseende på knappar, färger, integration mot displayer, rattknappar, back-kamera etc).
Hur den låter har jag ingen aning om, med original-högtalarna kan man inte avgöra det.
Den har några år på nacken nu men fungerar klockrent för iPhone / Spotify (till och med låtnamn från Spotify kommer i bilens display).
Till mig själv hade jag valt en processor framför dubbel-din, speciellt om det är en nyare bil med OEM-display (och sen kopplat en ny signal-källa direkt till processorn). Skulle bilen sakna sådant hade jag naturligtvis främst kollat efter de märken som har matchande design till bilen.
// Gurra BMW 530 med Alpine F1, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Alpine ligger i toppen när det gäller ljudkvalité.
Sen har det kommit kina spelare som faktiskt har helt ok kvalité till prislappen.
Vill man ha en billig allt-i-ett maskin så kan man med gott samvete titta på en kina spelare.
Vill man framförallt ha bra ljudkvalité, så får man titta åt de välkända märkena.
Sony har på senaste året kommit igång väldigt mycket med sina spelare. Jag har tyvärr inte hunnit testa dem än, så hur dem fungerar återstår att se.
Bjarud.se - Styling, Tuning, Bilstereo, Multimedia
--------------------------------------------------------------------------------
Återförsäljare för: Digital Designs, Kove, Hertz, Alpine, Sony, Dynamat, STP, Stinger,
PlastiDip, JOM, Regula Tuning, RDX Automotive, 3M, Oracal, och många fler..
Comment