Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vilken bil har bästa orginalljudet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Vilken bil har bästa orginalljudet

    Vilken bil har störst förutsättningar att få bra ljud igenom att bara byta ut orginal högtalare orginal sterion.
    Jag har en Xc70 och ser potential med 4st 6,5 högtalare och en center bra placerad diskant.
    De flesta har väl inte 6,5"i dörrsidorna.
    Vet inte hur stor center högtalare man kan trycka dit men den som sitter tillför ljudet en exstra krydda.
    Gitarrist HIFI nörd

    Comment


    • #17
      Re: Vilken bil har bästa orginalljudet

      Originally posted by bbenderman View Post
      Vilken bil har störst förutsättningar att få bra ljud igenom att bara byta ut orginal högtalare orginal sterion.
      Jag har en Xc70 och ser potential med 4st 6,5 högtalare och en center bra placerad diskant.
      De flesta har väl inte 6,5"i dörrsidorna.
      Vet inte hur stor center högtalare man kan trycka dit men den som sitter tillför ljudet en exstra krydda.
      tvåan på Best of Sound på årets SM-final var bilen från klassen OEM Master, dvs den klass där bilarna inte får bygga om något inne i kupén utan är hänvisade till originalplaceringen av högtalare.

      Bilen ifråga var en Audi A4 av nyare årsmodell.

      Anläggningen var väldigt basic, 2" på brädan, 6,5" i dörrarna och en 10" på originalplatsen för suben (hatthyllan).
      Som placeringen på SM visar, så lät den riktigt riktigt bra.

      Det viktigaste är inte bilvalet, det är (som vanligt) kunskapen bakom produkterna som avgör slutresultatet.
      Bilen ifråga tillhör butikschefen på BRL Trollhättan, kolla med honom vad man kan göra med en Volvo XC70 vettja..

      Mvh
      Rutger
      Du lär så länge du lever, heter det.
      Jag tror att motsatsen är lika sann.
      Bengt Feldreich
      _______________________________________
      _______________________________________

      Comment


      • #18
        Re: Vilken bil har bästa orginalljudet

        Originally posted by bbenderman View Post
        Vilken bil har störst förutsättningar att få bra ljud igenom att bara byta ut orginal högtalare orginal sterion.
        Jag har en Xc70 och ser potential med 4st 6,5 högtalare och en center bra placerad diskant.
        De flesta har väl inte 6,5"i dörrsidorna.
        Vet inte hur stor center högtalare man kan trycka dit men den som sitter tillför ljudet en exstra krydda.
        Jag skulle tro BMW då det finns högtalare som passar rakt av utan att modifiera!
        Väljer man då dessutom en förstärkare med inbyggd DSP är man på helt rätt väg!
        sigpic

        Webshop

        Besöksadress butik

        Örtgatan 22 26574 Hyllinge Tel: 042-164750 (14:00-18:00)

        Importör av Gladen Audio, Mosconi, Rebec


        Vi lagerför även ett stort sortiment fyrverkerier med helårsförsäljning. Vi utför arrangemangs fyrverkeri för alla tillställningar.

        Comment


        • #19
          Re: Vilken bil har bästa orginalljudet

          VW Caddy -11 som vi har på jobbet tycker jag har riktigt bra ljud för att vara ett "arbetsfordon". Fyllig bas och bra tryck i midden. Lite vass diskant bara.
          BMW E38 740
          BMW M5 -01
          bilradiohuset.se
          SM-guld 2012

          Comment

          Working...
          X