Announcement

Collapse
No announcement yet.

Blekinge bilradio i konkurs, detta står på deras hemsida:

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    Re: Blekinge bilradio i konkurs, detta står på deras hemsida:

    Originally posted by Antonic View Post
    Lustigt att vara så djupt troende men inga problem att bryta mot det 7e budordet

    DU SKALL ICKE SJÄLA
    Hahahahaha ja frågan är ju om han är så förbaskat troende igentligen?? frågar du mig så har det varit en fasad hela tiden, har ju känt han några år och den sidan jag såg av honom då kan omöjligen blivit troende, jag är bara glad att min förlust inte blev större än den blev pga honom * XXX.XXXkr*

    så för min del får han gärna bli både kölhalad och inburad nånstans,
    De finns bara ett sätt å göra saker å ting på, och de är rätt sätt, vad som däremot är rätt finns de många åsikter om........

    Comment


    • #77
      Re: Blekinge bilradio i konkurs, detta står på deras hemsida:

      Originally posted by MrMix View Post
      Hahahahaha ja frågan är ju om han är så förbaskat troende igentligen?? frågar du mig så har det varit en fasad hela tiden, har ju känt han några år och den sidan jag såg av honom då kan omöjligen blivit troende, jag är bara glad att min förlust inte blev större än den blev pga honom * XXX.XXXkr*

      så för min del får han gärna bli både kölhalad och inburad nånstans,
      Jag vet att han är med i en församling, har en del inside om man säger så...
      SM-guld 2007 och 2008.
      Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

      Comment


      • #78
        Re: Blekinge bilradio i konkurs, detta står på deras hemsida:

        Verkar lite lurt detta... Han är rätt aktiv på ehandel.se. Haft webbshoppar till salu bl.a.

        Comment


        • #79
          Re: Blekinge bilradio i konkurs, detta står på deras hemsida:

          Vi ska kanske tona ner snacket ? Så det inte blir påhopp tillslut.
          Bara en tanke.
          Niklas Bengtsson

          LjudiBil.Com

          Comment


          • #80
            Re: Blekinge bilradio i konkurs, detta står på deras hemsida:

            Originally posted by Kofoten View Post
            Vi ska kanske tona ner snacket ? Så det inte blir påhopp tillslut.
            Bara en tanke.

            jo fast å andra sidan så kan han ju själv hoppa in å göra ett inlägg. de har ju drabbat en hel del människor. ja själv har bara haft bra erfarenheter av blekingebilradio. men dom som nu är drabbade mm skulle nog uppskatta om han kunde förklara va som hänt. att dra till spanien 2 veckor före allt rasar ser och luktar ju blåsning lång väg. sen så kanske de inte alls är så men då skulle nog i alla fall ja försöka upprätthålla mitt rykte. för de va ju onekligen BRA innan de här hände.
            Never argue with an idiot. He will pull you down to his level and then beat you with experience

            Comment


            • #81
              Re: Blekinge bilradio i konkurs, detta står på deras hemsida:

              Originally posted by Kofoten View Post
              Vi ska kanske tona ner snacket ? Så det inte blir påhopp tillslut.
              Bara en tanke.
              en god tanke, men tänk oxå på att de är skillnad på påhopp & fakta,
              De finns bara ett sätt å göra saker å ting på, och de är rätt sätt, vad som däremot är rätt finns de många åsikter om........

              Comment


              • #82
                Re: Blekinge bilradio i konkurs, detta står på deras hemsida:

                Originally posted by Lonefox View Post
                Får man ej tag på företaget i fråga så gör man en betalningsreklamation så skall banken hjälpa till så gott de kan.

                Det att kreditkort är försäkrade stämmer.....så länge det inte är bankerna som är utgivare av korten fick jag reda på nu av SEBs kundtjänst, detta för att banken står för krediten och inte VISA, MC mfl.

                Tanken slog mig då att de har ändrat sina villkor pga all ekonomisk turbulens som har varit de senaste åren.

                SEBs villkor är uppdaterade 2012-06-07 och jämfört med de villkoren jag har hemma så saknas betalningsskydd/försäkring.

                Swedbanks grundvillkor är skrivna 2010-11-16 med komplettering 2012-12-01 (hoppla de har vandrat i tiden) men inte i ngn av dessa står det ngt om betalningsskydd/försäkring.

                Enda som finns är om kortet blivit stulet och transaktioner sker efter spärr av kort...
                Inressant vart hittar jag ett kort där jag har detta skydd?
                Går jag tex in på www.visa.se står det att visa inte ger ut kort utan banken gör det..
                Så i praktiken kan jag inte få detta skydd? eller har jag missat något?
                Har seb förövrigt.


                http://www.visa.se/se/mitt_visakort/...tpersoner.aspx
                Alla ÅF är välkomna att svara!

                Comment


                • #83
                  Re: Blekinge bilradio i konkurs, detta står på deras hemsida:

                  jag beställde grejor fä några år sen från usa, clearlights.com eller liknande, och den snubben hade uppenbarligen inte alla stripps på brickan (kan vara långväga besläktad med en viss bilstereoförsäljare som de skrivits mycke om här på forumet på sistonde)

                  hursomhelst, ja beställde grejorna & betalade med mitt visa kort som var knutet till swedbank, efternågra veckor kom de ett paket (hade beställt framlyktor, baklyktor samt spoilerljus & blinkers) till min cheva suburban, kartongen som kom var ganska liten och rymde bara hälften av grejorna, men på plocksedeln stod de att allt var skickat. mailade säljaren ett antal gr med leveransrapport, så ja såg att "Någon" to emot och öppnade mailen men de hände inge, så ja ringde banken som tog över ärendet, tog några veckor sen var pengarna tillbaka för de saknade delarna, då minnsan hörde han av sig med hot å allt möjligt så ja drog alla mail vidare till banken och det reslterade tills lut i att de drog in hans rättigheter att ta betalt via visakort. så på den tiden fick man iaf hjälp av banken. MEN de upplyste mig om att om jag hade gjort en överföring "wire transfer"hade jag inte haft nå stöd alls från banken, utan endast om ja använde visa.
                  De finns bara ett sätt å göra saker å ting på, och de är rätt sätt, vad som däremot är rätt finns de många åsikter om........

                  Comment


                  • #84
                    Re: Blekinge bilradio i konkurs, detta står på deras hemsida:

                    Jag betalade in 2500 kr den 26e ( dumt- ja) o dom kursar 29e . känns som bedrägeri när man i efterhand får höra vissa detaljer .

                    Tona ner?
                    Nej han ska va j-gt glad att han inte står framför mig för då skulle han behöva vara troende

                    Comment


                    • #85
                      Re: Blekinge bilradio i konkurs, detta står på deras hemsida:

                      känns som att alla som blivit drabbade borde lämna in en polisanmälan ang bedrägeri, om de sen klassas som det eller ej kan säkerligen lämplig myndighet avgöra, men att sitta på ett forum å "spy galla" över han lär inte göra stor skillnad,
                      De finns bara ett sätt å göra saker å ting på, och de är rätt sätt, vad som däremot är rätt finns de många åsikter om........

                      Comment


                      • #86
                        Re: Blekinge bilradio i konkurs, detta står på deras hemsida:

                        http://www.ehandel.se/Jimmy-“multish...0öström.html
                        De finns bara ett sätt å göra saker å ting på, och de är rätt sätt, vad som däremot är rätt finns de många åsikter om........

                        Comment


                        • #87
                          Re: Blekinge bilradio i konkurs, detta står på deras hemsida:

                          http://www.ehandel.se/blogg/jimmy/20...ands/#comments
                          De finns bara ett sätt å göra saker å ting på, och de är rätt sätt, vad som däremot är rätt finns de många åsikter om........

                          Comment


                          • #88
                            Re: Blekinge bilradio i konkurs, detta står på deras hemsida:

                            citat

                            Jag gör helt enkelt detta för att överleva, sen om det kommer funka får vi se. Men världen går inte under om det skulle "skita sig", det finns massor med sätt att tjäna pengar att betala av sina skulder på =)


                            Ska bli kul o se !!!

                            Comment


                            • #89
                              Re: Blekinge bilradio i konkurs, detta står på deras hemsida:

                              Originally posted by werpa View Post
                              Inressant vart hittar jag ett kort där jag har detta skydd?
                              Går jag tex in på www.visa.se står det att visa inte ger ut kort utan banken gör det..
                              Så i praktiken kan jag inte få detta skydd? eller har jag missat något?
                              Har seb förövrigt.


                              http://www.visa.se/se/mitt_visakort/...tpersoner.aspx
                              gurenius är säker på att skyddet gäller KREDITKORT. Så han kan gärna få förklara den biten närmare.

                              För bankerna står ju för krediten på de kort de ger ut med kredit, och med de senaste årens ekonomiska turbulens förstår jag dem om de tagit bort den. SEBs kundtjänst ( jag har själv SEB) nämnde att de fått backa på bland annat reseförsäkringen på grund av den mängda flygbolag som kursat de senaste åren...men ngn mer info kring det fick jag ej fram.

                              Däremot kan och skall man göra en betalningsreklamation i detta läge så får banken hjälpa till så gott de kan...

                              MEN eftersom det har tagits emot beställningar med förskottsbetalningar utan att ngr varor skickats trots vetskapen om vad som händer tyder på bedrägeri.
                              Polisanmäl, ring KO gör vad ni kan DEN vägen.
                              Och skyddar bankerna en från en typ av bedrägeri (skimming, lyckat utnyttjande av spärrat kort osv) så KAN detta vara en väg att gå...
                              Last edited by Lonefox; October 4, 2012, 06:05.
                              Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
                              ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

                              Comment


                              • #90
                                Re: Blekinge bilradio i konkurs, detta står på deras hemsida:

                                Det var alltså som jag misstänkte (Panaxia security-stil).Hade företaget varit seriöst,så hade det inte alls gått till på det här viset.Man kan ju undra varför en viss person åkte utomlands.

                                Comment

                                Working...
                                X