Announcement

Collapse
No announcement yet.

Blekinge bilradio i konkurs, detta står på deras hemsida:

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Blekinge bilradio i konkurs, detta står på deras hemsida:

    Originally posted by jonash View Post
    Det handlar vbäl om själva betalning/få vara i handen grejen?

    Åker man till butiken så VET man att man får något om man betalar. Det vet man inte med en nätbutik egentligen.

    //Jonas
    Det är ju klart du vet!

    Faktura eller avbetalning 100% säkerhet att du inte bli blåst när du får ett paket. Du betalar ju efter du har fått produkten. Du kan till o med hinna testa produkten innan du betalar. Butiken kan hinna stänga innan du har testat

    Kortbetalning oxå hög säkerhet då bankerna har lite olika försäkringar.

    Postförskott ja butiken kan ju skicka tegelstenar i paketet så där finns det liten risk.

    Förskotts betalning ja där finns det risk.

    Sen är det lika säkert som osäkert att handla från butik eller näthandlare när det gäller Konkurs då båda kan gå i Konkurs.

    Nu förespråkar jag inte att stänga butiker och bara köra näthandel. Det är viktigt att båda typer finns!

    Men i båda fallen av att handla i butik eller på nätet gör en liten undersökning om företaget tar 2minuter max och så får man bilda sin egna uppfattning.

    MVH//Björn

    www.dbakuten.se

    Comment


    • #62
      Re: Blekinge bilradio i konkurs, detta står på deras hemsida:

      Ja, jag menade givetvis ett näthandelföretag som inte har de villkoren.

      Det är säkert viktigt att båda finns, men det viktigaste är att priserna och importen regleras på ett sätt som gör att inte hela marknaden undermineras.

      NEJ, det är inte bra om priserna hela tiden pressas och dumpas. Allra minst för kunden!

      Originally posted by dBAkuten View Post
      Det är ju klart du vet!

      Faktura eller avbetalning 100% säkerhet att du inte bli blåst när du får ett paket. Du betalar ju efter du har fått produkten. Du kan till o med hinna testa produkten innan du betalar. Butiken kan hinna stänga innan du har testat

      Kortbetalning oxå hög säkerhet då bankerna har lite olika försäkringar.

      Postförskott ja butiken kan ju skicka tegelstenar i paketet så där finns det liten risk.

      Förskotts betalning ja där finns det risk.

      Sen är det lika säkert som osäkert att handla från butik eller näthandlare när det gäller Konkurs då båda kan gå i Konkurs.

      Nu förespråkar jag inte att stänga butiker och bara köra näthandel. Det är viktigt att båda typer finns!

      Men i båda fallen av att handla i butik eller på nätet gör en liten undersökning om företaget tar 2minuter max och så får man bilda sin egna uppfattning.

      MVH//Björn

      www.dbakuten.se
      SM-guld 2007 och 2008.
      Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

      Comment


      • #63
        Re: Blekinge bilradio i konkurs, detta står på deras hemsida:

        Originally posted by Noiseprojekt View Post
        Så du lägger hellre mindre pengar på en vara men går miste om servicen än att betala nån hundring eller 2 mer och få service?

        Ta Experts konkurs nu t.ex. folk rusade för att fynda billigt.
        men sen då?
        Om något går sönder då står dom där utan nån möjlighet att lämna tillbaka..
        Bättre att gå till något företag som inte gått i KK och betala mer för varan....
        Reklamationsrättens gäller fortfarande på experts varor, ställs till leverantör/generalagent

        Comment


        • #64
          Re: Blekinge bilradio i konkurs, detta står på deras hemsida:

          Originally posted by BI(L)LJUD View Post
          Tror jag fattar :-) Tack igen :-)


          Har varit i kontakt med Svea Ekonomi nu och dem säger att kravet nu var stoppat, (Pga inga varor levererats och att Blekinge Bilradio gått i konkurs)

          och att jag kommer bli kontaktad senare i veckan när dem pratat med konkursförvaltaren...och då kommer dem att besluta hur just mitt fall kommer att handläggas...fattade inget...

          Och jag Undrar varför skall dem kontakta mig igen för ?
          Fakturan var ju stoppad och "Svea" sa att fakturan var stoppad och något krav fanns inte mer och att jag skulle inte bli betalningsskyldig (sa "Svea").

          Har ju aldrig varit med om detta, därför frågar jag
          Ja DET kan jag inte svara på då jag ej varit i den situationen eller behövt luska djupare i det.
          Tycker du kan kontakta Swea Ekonomi igen och fråga varför de skall återkomma då som du säger du ej fått ngr varor och högst troligt inte kommer få några.
          Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
          ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

          Comment


          • #65
            Re: Blekinge bilradio i konkurs, detta står på deras hemsida:

            Originally posted by Lonefox View Post
            Ja DET kan jag inte svara på då jag ej varit i den situationen eller behövt luska djupare i det.
            Tycker du kan kontakta Swea Ekonomi igen och fråga varför de skall återkomma då som du säger du ej fått ngr varor och högst troligt inte kommer få några.
            Skall ringa dem igen om jag inte får ett svar via min mejl i morgon.

            Fick detta mejl för en stund sedan, då jag kontaktat dem i helgen via mejl...

            Hej

            Tack för ditt mail.

            Din faktura med fakturanummer XXXXX-XXXXXXX är stoppad hos oss, vi återkommer med besked.

            Med Vänlig Hälsning

            Lotta

            SveaWebPay
            Kundtjänst: 08-xxxxxxx
            Last edited by BI(L)LJUD; October 1, 2012, 18:39. Reason: Ändrat pga nya uppgifter...

            Comment


            • #66
              Re: Blekinge bilradio i konkurs, detta står på deras hemsida:

              jag har varit i kontakt med min bank och de tar inte ansvar för överföringen, utan skriver att jag ska kontakta företaget jag betalat till.

              deras svar:

              Hej Niklas!

              Tack för ditt meddelande.

              Vid frågor i händelse av konkurs ska du som kund kontakta företaget som köpet har gjorts hos.

              Swedbank och Sparbankerna påtar sig inte något ansvar för köpet av varan såsom felaktig eller utebliven leverans, fel på varan eller liknande.

              Med vänlig hälsning
              Swedbank AB (publ)

              Comment


              • #67
                Re: Blekinge bilradio i konkurs, detta står på deras hemsida:

                Det där gäller när du betalar med kreditkort. Inte bankkort.

                Kreditkort ska alltid användas vid köp på nätet, bara ett tips!
                // Gurra
                BMW 530 med Alpine F1, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX

                Comment


                • #68
                  Re: Blekinge bilradio i konkurs, detta står på deras hemsida:

                  Får man ej tag på företaget i fråga så gör man en betalningsreklamation så skall banken hjälpa till så gott de kan.

                  Det att kreditkort är försäkrade stämmer.....så länge det inte är bankerna som är utgivare av korten fick jag reda på nu av SEBs kundtjänst, detta för att banken står för krediten och inte VISA, MC mfl.

                  Tanken slog mig då att de har ändrat sina villkor pga all ekonomisk turbulens som har varit de senaste åren.

                  SEBs villkor är uppdaterade 2012-06-07 och jämfört med de villkoren jag har hemma så saknas betalningsskydd/försäkring.

                  Swedbanks grundvillkor är skrivna 2010-11-16 med komplettering 2012-12-01 (hoppla de har vandrat i tiden) men inte i ngn av dessa står det ngt om betalningsskydd/försäkring.

                  Enda som finns är om kortet blivit stulet och transaktioner sker efter spärr av kort...
                  Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
                  ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

                  Comment


                  • #69
                    Re: Blekinge bilradio i konkurs, detta står på deras hemsida:

                    Originally posted by Lonefox View Post
                    Får man ej tag på företaget i fråga så gör man en betalningsreklamation så skall banken hjälpa till så gott de kan.

                    Det att kreditkort är försäkrade stämmer.....så länge det inte är bankerna som är utgivare av korten fick jag reda på nu av SEBs kundtjänst, detta för att banken står för krediten och inte VISA, MC mfl.

                    Tanken slog mig då att de har ändrat sina villkor pga all ekonomisk turbulens som har varit de senaste åren.

                    SEBs villkor är uppdaterade 2012-06-07 och jämfört med de villkoren jag har hemma så saknas betalningsskydd/försäkring.

                    Swedbanks grundvillkor är skrivna 2010-11-16 med komplettering 2012-12-01 (hoppla de har vandrat i tiden) men inte i ngn av dessa står det ngt om betalningsskydd/försäkring.

                    Enda som finns är om kortet blivit stulet och transaktioner sker efter spärr av kort...
                    Gillar dina inlägg, fulla med substans.

                    Tack för att du hjälper till.

                    Comment


                    • #70
                      Re: Blekinge bilradio i konkurs, detta står på deras hemsida:

                      någon som vet vem som blir konkurs förvaltare eller hur man kommer i kontakt med denna person.
                      jag hade en beställning liggande hos dom betalad via payson och dom tar inget ansvar för betalningen. utan får vända mig till konkurs förvaltaren.

                      Comment


                      • #71
                        Re: Blekinge bilradio i konkurs, detta står på deras hemsida:

                        Originally posted by FreddeC View Post
                        någon som vet vem som blir konkurs förvaltare eller hur man kommer i kontakt med denna person.
                        jag hade en beställning liggande hos dom betalad via payson och dom tar inget ansvar för betalningen. utan får vända mig till konkurs förvaltaren.
                        Ring Svea Ekonomi så får du säkert veta det. telefonnummer ?

                        08-7359000

                        tala gärna om det sedan :-)

                        Kan ju vara fler som är i samma sits som du.

                        Comment


                        • #72
                          Re: Blekinge bilradio i konkurs, detta står på deras hemsida:

                          tycker detta är en aningens konstigt, bolaget är avregistrerat 2012 09 29, men de finns inge info om att det är i konkurs ?? (iaf inte vad jag hittar)

                          någon som sitter på någon annan info?
                          De finns bara ett sätt å göra saker å ting på, och de är rätt sätt, vad som däremot är rätt finns de många åsikter om........

                          Comment


                          • #73
                            Re: Blekinge bilradio i konkurs, detta står på deras hemsida:

                            Undrar hur Jimmy mår i Spanien...om han nu är där.

                            Sånt här kommer man aldrig bli kvitt, inte ens om man är troende. Fy tusan för nåt som kommer ligga och gnaga och jaga en resten av livet.
                            SM-guld 2007 och 2008.
                            Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

                            Comment


                            • #74
                              Re: Blekinge bilradio i konkurs, detta står på deras hemsida:

                              Lustigt att vara så djupt troende men inga problem att bryta mot det 7e budordet

                              DU SKALL ICKE SJÄLA
                              sigpic

                              Ägare av DekorTeknik
                              Gå in och gilla!

                              Comment


                              • #75
                                Re: Blekinge bilradio i konkurs, detta står på deras hemsida:

                                Övriga "bolag"/webshoppar verkar vara sålda(?) till 'Elbonian E-business AB'.

                                http://www.allabolag.se/5569036303/verksamhet
                                "Handel med varor inom hemelektronik, bilstereo, fiskeutrustning, mode och hygienartiklar."

                                Ägaren kommenterar på Twitter:
                                https://fr.twitter.com/parvelito/sta...50600986513409
                                // Gurra
                                BMW 530 med Alpine F1, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX

                                Comment

                                Working...
                                X