Announcement

Collapse
No announcement yet.

garantier osv sverige?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • garantier osv sverige?

    Vad är det som gäller när man köper en ny produkt från ett företag i sverige? har hört att de är lagstadgat 6 månader på elektronik men vet inte om de stämmer? varför ja undrar är att jag mailade gradedab (som har en sälj annons på företagssidan) & de lämnar 14 dagars garanti från mottagen order??? tycker det låter skumt, eller??

  • #2
    Re: garantier osv sverige?

    1år(tillverkningsfel) är det minsta som lämnas på elektronik "här".
    14 dagar låter som ett skämt.

    Pierre
    Last edited by Horsyhorse; September 21, 2012, 13:14.
    SEASTREAMS GARAGE


    ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !

    Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!

    Comment


    • #3
      Re: garantier osv sverige?

      graded har ju köpt upp ett gammalt lager och grejerna finns inte i produktion längre och därav priserna!lär väl vara nått med de å göra
      saab 9000 pioneer-

      www.garaget.org/micke999

      Comment


      • #4
        Re: garantier osv sverige?

        nä men bara för att grejorna inte längre tillverkas måste de väl kunna lämna lagstadgad garanti?? om du köper en tv på elgiganten som är utgången modell så får du ju iaf garanti, eller??

        Comment


        • #5
          Re: garantier osv sverige?

          Om man säljer produkter med så kort garanti kan man lika bra sälja det som:
          demo/trasig förpackning/utgången osv, det ska anges.

          Men är varan och priset rätt så kanske "garantin" inte nåt att bry sig om.
          Ditt val.

          Pierre
          Last edited by Horsyhorse; September 21, 2012, 13:58.
          SEASTREAMS GARAGE


          ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !

          Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!

          Comment


          • #6
            Re: garantier osv sverige?

            hade tänkt beställa grejor för ca 9000 av dom, även om de är ett bra pris på grejorna så vill ja gärna ha längre än 2 veckors garanti, men tar helt enkelt å kollar på andra grejor.

            Comment


            • #7
              Re: garantier osv sverige?

              Vad jag hört ryktas så har dom köpt ett icke legalt lager... fast med annan formulering "norpat av någon annan" om det stämmer ska jag inte säga..
              BilstereoPiraten
              CDT Fantast

              Comment


              • #8
                Re: garantier osv sverige?

                Originally posted by spl_freak
                Vad är det som gäller när man köper en ny produkt från ett företag i sverige? har hört att de är lagstadgat 6 månader på elektronik men vet inte om de stämmer? varför ja undrar är att jag mailade gradedab (som har en sälj annons på företagssidan) & de lämnar 14 dagars garanti från mottagen order??? tycker det låter skumt, eller??
                Alla garantier är frivilliga. 14 dagar är alltså bättre än ingenting alls. Konsumentköplagen gäller alltid i 3 år, den kan man inte förhandla bort.

                "Garanti är ett löfte som en säljare eller tillverkare kan ge dig och som innebär att de ansvarar för att en vara eller tjänst är på ett visst sätt eller har en viss hållbarhet under en bestämd tid. Det är frivilligt för säljare och tillverkare att erbjuda garanti och alltså inte något du kan kräva enligt lag."

                http://www.konsumentverket.se/Lag-ra...ument/Garanti/
                // Gurra
                BMW 530 med Alpine F1, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX

                Comment


                • #9
                  Re: garantier osv sverige?

                  Originally posted by henkz View Post
                  Vad jag hört ryktas så har dom köpt ett icke legalt lager... fast med annan formulering "norpat av någon annan" om det stämmer ska jag inte säga..
                  Såna rykten kan ju vara lite dumt att kasta ur sig om man inte VET och har lite kött på benen bakom uttalandet...
                  Svensk Mästare 5 gånger...

                  Comment


                  • #10
                    Re: garantier osv sverige?

                    Originally posted by Morre_W View Post
                    Såna rykten kan ju vara lite dumt att kasta ur sig om man inte VET och har lite kött på benen bakom uttalandet...
                    dom har köpt lagret av den ena ägaren.men graded har ju inte gjort nå fel utan köpt av ägaren sen om dom är oense inom bolaget är ju inte deras problem
                    saab 9000 pioneer-

                    www.garaget.org/micke999

                    Comment

                    Working...
                    X