Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hur ska jag göra? :O

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hur ska jag göra? :O

    Tjenare! billjuds fantaster! Jag har en liten fråga? är det nån här som har gjort dörr sidor till en Volvo 144/145a tidigare? Jag funderar på att fixa upp epan nu då farsan är less att ha den på gården...

    Men jag skulle vilja hä in 2st 6,5or i dörrarna på lämpliga ställen. funderar på om jag ska använda glasfiber eller vad är det man ska använda? Snälla hjälp.

    Och är det bra om jag bygger en ställning innan jag här dit matta och sånt?

    Sen kan ni tipsa på några billiga 6,5or som ska kunna ta mellan registret och diskanten?

    MVH

  • #2
    Re: Hur ska jag göra? :O

    Jensclaudius har gjort en bra guide om hur man bygger dörrsidor här på forumet.

    Innan du börjar handla dubbla sexor kan det vara ide att tala om vad du tänkt driva dem med.
    /tycker Erik.

    Comment


    • #3
      Re: Hur ska jag göra? :O

      Blir antingen ett gammalt 2 kanligt slutsteg eller bara sterion

      Comment


      • #4
        Re: Hur ska jag göra? :O

        Gjorde till en gammal 240, inte den bästa installationen men vart rätt så snyggt ändå, skar ut en baffel som jag limmade fast på dörrsidan sen använde jag fogskum (åt helvete för mycket) och avslutade med spackel sen tog jag tyg som man klär in baslådor med limmade den med dls spray lim och sen häftade jag den bara på baksidan.
        Bilder på spektaklet:





        Så gjorde jag var enkelt och bra kostade i princip inget, inte det bästa för att uppnå optimalt ljud.
        Var bara noga så du bygger ut nog så att högtalaren inte tar i fönsterveven sen att högtalaren inte tar i instrumentbrädan :P

        Mvh Rickard

        Comment


        • #5
          Re: Hur ska jag göra? :O

          Jävligt bra faktiskt :P funderar på att hä dem på nått annat ställe än original.

          Jävligt bra tips. blir nog till att gö så

          Comment


          • #6
            Re: Hur ska jag göra? :O

            Med så gamla bilar ser jag det enklaste som att göra en helt ny dörrsida i lite stabilare material,
            visst, det går helt klart att genomföra med att förstärka originalen,
            men vill man ha enklaste möjliga sättet så är det nog att göra en ny.

            Själv planerar jag på nya dörrsidor i form av aluminiumplåtar till min Caddy,
            original dörrsidor är ungefär lika tjocka som ett dasspapper, inte långt ifrån Volvo 140.

            Med såna saker som fönstervevar och simpla dörröppningsmekanismer så är det bara att skära ut hål för allt som går genom dörrsidan

            Comment


            • #7
              Re: Hur ska jag göra? :O

              bara att skita i det nu. Ljudet blev stulet i veckan...

              Comment


              • #8
                Re: Hur ska jag göra? :O

                Originally posted by Volvo 144 kapad View Post
                bara att skita i det nu. Ljudet blev stulet i veckan...
                Men fy fan... Hoppas på det bästa att nått händer... Lider med dig!

                Comment


                • #9
                  Re: Hur ska jag göra? :O

                  Originally posted by Rutan View Post
                  Men fy fan... Hoppas på det bästa att nått händer... Lider med dig!
                  Jag har polis anmäldt det men det värsta är att det mest troliga är nån av mina kompisar.
                  Last edited by Volvo 144 kapad; September 20, 2012, 17:36. Reason: Stavning

                  Comment

                  Working...
                  X