Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kopplingsproblem alpine 9855,belysning..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kopplingsproblem alpine 9855,belysning..

    Hejsan.

    Med risk att bli idiotförklarad men visst ska det väl finnas belysning i knapparna på en alpine 9855 när spelaren är avstängd o tex halvljusvredet är på?
    Hittar inget i beskrivningen,mer än att det ska vara nåt med en orange kabel.
    Har testat att mata på ström från bilens kabel som styr ljusstyrkan i bilen men det händer inget.
    Har haft det på tidigare apparater o det blir lite mörkt att fippla efter den på kvällen om man vill sätta igång den....


    MVH/Roger

  • #2
    Re: Kopplingsproblem alpine 9855,belysning..

    En avstängd Alpine startar man med vilken knapp som helst.
    Vis vobiscum sit!

    Comment


    • #3
      Re: Kopplingsproblem alpine 9855,belysning..

      Originally posted by Nordenmark View Post
      En avstängd Alpine startar man med vilken knapp som helst.
      Ja,ja nu var du rolig

      Det jag menar är att knapparna ska lysa fast den är avstängd, fast bara i tex med ljusvredet på halv/helljusläge.Har haft det på spelare innan.

      Comment


      • #4
        Re: Kopplingsproblem alpine 9855,belysning..

        Originally posted by roger View Post
        Ja,ja nu var du rolig

        Det jag menar är att knapparna ska lysa fast den är avstängd, fast bara i tex med ljusvredet på halv/helljusläge.Har haft det på spelare innan.
        Menade inte att vara rolig, men för att slippa fippla i mörkret fungerar mitt tips

        Den oranga kabeln är för att dimmra ner ljusstyrkan på Alpinen när du slår på helljuset på bilen.
        Vis vobiscum sit!

        Comment


        • #5
          Re: Kopplingsproblem alpine 9855,belysning..

          Det var ju lite trist att det inte gick att göra så då.Men tack för tipset ang trycka på vilken knapp som helst,har inte tänkt på det.

          Comment

          Working...
          X