Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bmw M5 -99 Utbytes HU?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bmw M5 -99 Utbytes HU?

    Bmw M5 e39
    Någon som har koll på vilken eftermarknads stereo som klarar alla funktioner med rattstyrning mm?

  • #2
    Re: Bmw M5 -99 Utbytes HU?

    Originally posted by darki3
    Bmw M5 e39
    Någon som har koll på vilken eftermarknads stereo som klarar alla funktioner med rattstyrning mm?
    Alpinemaskin med swrc och passande ISO-interface.

    Pierre
    SEASTREAMS GARAGE


    ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !

    Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!

    Comment


    • #3
      Re: Bmw M5 -99 Utbytes HU?

      Tänk på att dubbel din kan va bökigt att få i om man inte vill kapa i ventilations kanalen. 1 din är precis så man får in med kablar. Letat ett tag nu efter dubbeldin som har lite inbyggnads djup, men icke.

      Tom dom cd/dvd lösa har samma djup av någon anledning. Mkt dåligt!
      Beemer med enkel installation

      Comment


      • #4
        Re: Bmw M5 -99 Utbytes HU?

        Originally posted by Svugg View Post
        Tänk på att dubbel din kan va bökigt att få i om man inte vill kapa i ventilations kanalen. 1 din är precis så man får in med kablar. Letat ett tag nu efter dubbeldin som har lite inbyggnads djup, men icke.

        Tom dom cd/dvd lösa har samma djup av någon anledning. Mkt dåligt!
        Om du vågar leka elektronikingenjör går det nog att operera loss frontpanelen/skärmen och löda tillräkligt långa kablar för att montera själva enheten någon annanstans.

        Comment


        • #5
          Re: Bmw M5 -99 Utbytes HU?

          Jag har en X5 e53, jag ville behålla allt så orginal som möjligt.

          Jag har kvar orginal stereo, navigation, bluetooth.

          Den lösning som togs fram för mig innebar:

          Intravee II adapter (ger tillgång till en mängd extra funktioner på bilen), möjliggör styrning av valfri PXA-H100/PXA-H700 processor samt användning av ipod interface mm mm, snudd på allt som använder sig av AI-Net.

          Det som just nu är monterat är intravee, ai-net breakout box, pxa-h100 (styrs fullt ut av orginalstereon), kca-420 ipod interface ihopmonterad med ejectbox för iphone, pdx-F4, pdx-F6, (pdx-m6 ska monteras så snart bas blivit inköpt)

          Comment


          • #6
            Re: Bmw M5 -99 Utbytes HU?

            Det som gjorde att jag inte ville göra mig av med orginalenheten var att du tappar möjlighet att kunna ställa in färddator, parkeringsvärmare/ventilation, klocka osv om jag skulle bytt till eftermarknadsenhet

            Comment


            • #7
              Re: Bmw M5 -99 Utbytes HU?

              Hmm, verkar ju vara en redig djungel detta.. Får nog forska mera i detta
              Var köpte du din Intravee adapter B_us?

              Comment


              • #8
                Re: Bmw M5 -99 Utbytes HU?

                Du hittar den här: http://www.toysinyourcar.com/acatalog/intravee.html

                Modifierad firmware för intravee'n får du genom att registrera dig på intervention.co.uk/forum samt att skicka ett pm till intravee support. De har även ai-net boxen du behöver för att koppla in ljudprocessor, ai-net växel etc för £30.

                Lycka till
                Bella

                Comment


                • #9
                  Re: Bmw M5 -99 Utbytes HU?

                  Luskat en massa med detta nu och det lär bli till att köpa en intravee och se hur jag fortsätter där sen, snart vinter och då ställs bilen av till våren

                  Comment

                  Working...
                  X