Announcement

Collapse
No announcement yet.

kan inget, behöver hjälp

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • kan inget, behöver hjälp

    Tjena behöver lite hjälp med vad jag ska välja för ljud till min bil. har originalstereo på en passat 99 sedan för tillfället. Jag har köpt en kenwood kdc 4551ub har ett par högtalare jag fått av en bekant som också kan koppla allt åt mig i framtiden, dom ska vara rätt gamla men funka bra vilka är "boss ava 6930" 4ohm. nu tänkte jag fixa en baslåda och jag behöver antagligen ett slutsteg till det. Basen tänkte jag ha en 10" eller 12" och kan bygga låda själv om det blir billigare. men vilket ska man ha? och vart ska jag köpa det?

    Jag tänkte sätta in dom två högtalarna bakom baksätena "hatthyllan" tror jag det heter om ni förstår (rätt vanlig placering som jag förstår) och sen köra med dom andra högtalarna som redan finns. i framtiden även byta ut de också när mer pengar finns till.

    vill lägga ca 1500-2000 på bas och slutsteg plus kablar. Fast behöver jag något mer? Jag kan som sagt inte mycket så förklara för en nybörjare nu! tack.

  • #2
    Re: kan inget, behöver hjälp

    För de pengarna och sedanbil vet jag inte direkt vad jag ska rekommendera mer än försök spara ihop åtminstone en tusenlapp till.
    Kolla med Horseyhorse här på forumet som har butik i Stockholm.
    Octan
    Hellboy Beetle MKIII Mosconi, Bewith, Gladen, Hybrid
    Hellboy Beetle MKII: Gladen Powered by Mosconi

    OctanAudio
    Gilla På Facebook Uppdaterar där när nya inlägg ligger uppe.
    Fegens Vandrarhem

    Bilstereoblog
    Team Ljudbyggaren

    Comment


    • #3
      Re: kan inget, behöver hjälp

      Originally posted by octan View Post
      För de pengarna och sedanbil vet jag inte direkt vad jag ska rekommendera mer än försök spara ihop åtminstone en tusenlapp till.
      Kolla med Horseyhorse här på forumet som har butik i Stockholm.
      om jag lägger till tusenlapp till, vad rekommenderar du då?

      Comment

      Working...
      X