Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kenwood flipfront

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kenwood flipfront

    Hej!
    Jag har en Kenwood KDC-PSW 9527 (flipfront) i min nyinskaffade Audi TT,och problemet med den är att den inte stänger flipfronten helt utan bara till typ 70% när man stänger den. Är ju hyffsat störigt då man inte kan stänga "TT" aluminiumluckan.
    Märkte oxå att för att komma djupare in i menyerna på den så behöver man en kod,något som dom tidigare ägarna inte har en aning om.

    Hjälp någon???

    /H

  • #2
    Re: Kenwood flipfront

    Jag känner igen felet från min egen gamla Kenwood. Jag tror det beror på att det började bli glapp i drivningen till luckan, men jag har inte kommit mig för att skruva isär och se vad man kan göra åt det.
    Jag skaffade en ny huvudenhet eftersom luckan började strula ännumer...
    "When the going gets tough, the Tough get duct-tape" - Dr. Mabuse

    "När de rika börjar kalla sig för arbetarparti måste även sagoboksförfattarna ana nya läskretsar..." - Arne Anka

    Bil: BMW 328, F30. HU: BMW original snik-verion. Slutsteg: Mosconi PICO 8/12 & Mosconi PICO 1, Högtalare: Gladen BMW kit Sub: Gladen RS-X 10

    Comment


    • #3
      Re: Kenwood flipfront

      Tog kontakt med serviceavdelningen på Kenwood i Linköping,som sa att det var förbindelsen (kretskortsbandet)mellan lucka och stereo, så dom tyckte att jag skulle skicka den till dom för lagning.

      Gick ut i min bil för att konstatera att om man tog bort den lilla låsringen på höger sida av lucken,så kunde man trycka luckan något framåt tillräckligt så att man kunde få remman att kugga över,och vips så funkar luckan till 100%.

      Så där sparade man nog in en hel del pengar.....
      /H

      Comment


      • #4
        Re: Kenwood flipfront

        Originally posted by extremhacke View Post
        Tog kontakt med serviceavdelningen på Kenwood i Linköping,som sa att det var förbindelsen (kretskortsbandet)mellan lucka och stereo, så dom tyckte att jag skulle skicka den till dom för lagning.

        Gick ut i min bil för att konstatera att om man tog bort den lilla låsringen på höger sida av lucken,så kunde man trycka luckan något framåt tillräckligt så att man kunde få remman att kugga över,och vips så funkar luckan till 100%.

        Så där sparade man nog in en hel del pengar.....
        /H
        Skönt det löste sig så enkelt, man kan ju misstänka att servicekillen kände till detta fel sen innan och visste hur enkelt det kunde va att laga.
        Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se

        www.garaget.org/Frippe_L

        Svensk Mästare 2012 i Street Stock
        Svensk Mästare 2011 i Street 100A
        Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER

        Comment

        Working...
        X