Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vinande i diskanter

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Vinande i diskanter

    Börja med att koppla bort diskant kablarna från filtret och dra bort dom en bit.
    Blir det bättre så"kan" det bero på att du får störningar av att du har dina filter så nära slutsteget.

    Blir det inte bättre prova att stänga av/på AC och se vad som händer. Även kupe fläkten.Berätta sen om du märker någon skillnad.

    Och du kan även prova en annan jord på generatorn..
    sigpicMS-SOUND
    Micke7406

    Comment


    • #17
      Re: Vinande i diskanter

      Originally posted by Mikka View Post
      Börja med att koppla bort diskant kablarna från filtret och dra bort dom en bit.
      Blir det bättre så"kan" det bero på att du får störningar av att du har dina filter så nära slutsteget.

      Blir det inte bättre prova att stänga av/på AC och se vad som händer. Även kupe fläkten.Berätta sen om du märker någon skillnad.

      Och du kan även prova en annan jord på generatorn..
      Jag får prova det. Vill gärna byta kablaget till och från generatorn men har ingen aning hur jag kommet åt då jag inte kan mecka alls i motorn:P Anslutningarna sittet inte synligt.

      Comment


      • #18
        Re: Vinande i diskanter

        Originally posted by Fellow View Post
        Kablarna är inte dragna bakom hu:n utan direkt bak till stegen. Att en kardel skulle vara lös är väl inte troligt om högtalarkablarna inte tar upp störningar?
        nähä prova då och sätt en kardel mot plåten så skall du nog få se (höra ) på störning hehe

        Comment


        • #19
          Re: Vinande i diskanter

          en del störningar kan uppkomma om man har dragit signalkabel till hu för en del bilar har mycket komponenter bakom hu som kan ställa till det och då kan det hjälpa med folie runt kablarna

          Comment


          • #20
            Re: Vinande i diskanter

            Signalkabeln är ju skärmad så den bör inte ta upp nå större mängd störning. Diskanterna sitter i a-stolparna så bara plast där anslutningarna är om nu inte kaneln skavts någonstans på vägen då men ska prova dra kabel brevid och testa samt flytta filter. Ska ändå i med ett till steg så ska byggas om.

            Comment

            Working...
            X