Announcement

Collapse
No announcement yet.

svär över ljudet i min V70 II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • svär över ljudet i min V70 II

    Jag sitter som en del och svär över ljudet på min stereo i min Volvo V70 II 2,4 08
    Jag har perfomance stereon och den har fruktansvärt ljud..Jag provade att sätta in en Focalsystem där framme men
    det låter vass diskant, hårt övre mellanregister fortfarande..Jag skulle tro att det finns "dold" eq som försöker kompensera
    de dåliga orginalhögtalarna. Så jag får köpa ny bil eller så tänkte jag höra om någon provat Audison bit Ten och vidare till externt slutsteg?
    Eller om någon i varjefall provat extern slutsteg med högnivåingång?
    Låter det apa eller funkar det det?
    Jag vill ha något som spelar rent och mjukt utan hårda, vassa register som sticker ut och plågar mina trötta öron. Jag spelar INTE högt utan vill ha något som spelar bra tyst..Om någon kan tipsa mig om ett fungerande system eller erfarenheter så blir jag glad och slipper förlora 50 000 kr på att byta bil för att åtminstone komma upp i high perfomance som låter acceptabelt
    Ja, jag vet..skulle forskat och kollat innan jag köpte
    Tacksam för svar..
    Janne Jansson

  • #2
    Re: svär över ljudet i min V70 II

    Originally posted by trumskolan
    Jag sitter som en del och svär över ljudet på min stereo i min Volvo V70 II 2,4 08
    Jag har perfomance stereon och den har fruktansvärt ljud..Jag provade att sätta in en Focalsystem där framme men
    det låter vass diskant, hårt övre mellanregister fortfarande..Jag skulle tro att det finns "dold" eq som försöker kompensera
    de dåliga orginalhögtalarna. Så jag får köpa ny bil eller så tänkte jag höra om någon provat Audison bit Ten och vidare till externt slutsteg?
    Eller om någon i varjefall provat extern slutsteg med högnivåingång?
    Låter det apa eller funkar det det?
    Jag vill ha något som spelar rent och mjukt utan hårda, vassa register som sticker ut och plågar mina trötta öron. Jag spelar INTE högt utan vill ha något som spelar bra tyst..Om någon kan tipsa mig om ett fungerande system eller erfarenheter så blir jag glad och slipper förlora 50 000 kr på att byta bil för att åtminstone komma upp i high perfomance som låter acceptabelt
    Ja, jag vet..skulle forskat och kollat innan jag köpte
    Tacksam för svar..
    Janne Jansson
    Hej.
    Om du inte hittar nån här som kan, så gå in på jagrullar.se och sök/fråga, brukar finnas nått hemligt knep/knappfunktion för att komma in i menyer för att ställa eq mm i originalstereon... finns som du säger dolda eq/inställningar beroende på vad man har efter huvudenheten.

    /Jonas

    Comment


    • #3
      Re: svär över ljudet i min V70 II

      Jag hade papper på hu805 eller va den heter..på allt som va dolt.
      Tyvärr tror ja att jag kastade dom papperna men kan kolla imorn om ja hittar på dom
      Audi A4 B5 -98
      Pioneer P90 + DEQP90
      Sinfoni amplitude 50.4x
      Sinfoni shadow 100.2
      Sinfoni S165W x4
      Sinfoni S100M
      Sinfoni S25T

      Vw up -12
      På gång..
      New car, hi end old school..

      Comment


      • #4
        Re: svär över ljudet i min V70 II

        Tack Johan, men det är förra generationens apparat...

        Comment


        • #5
          Re: svär över ljudet i min V70 II

          Originally posted by trumskolan View Post
          Tack Johan, men det är förra generationens apparat...
          Ja vet men verkar lite som att det har funkat även på andra versioner..va så ja tänkte
          Audi A4 B5 -98
          Pioneer P90 + DEQP90
          Sinfoni amplitude 50.4x
          Sinfoni shadow 100.2
          Sinfoni S165W x4
          Sinfoni S100M
          Sinfoni S25T

          Vw up -12
          På gång..
          New car, hi end old school..

          Comment


          • #6
            Re: svär över ljudet i min V70 II

            OM de nu går till på samma vis som de gamla HU-803 etc så...


            http://s60r.fadainc.com/tips/Audio_S...dden_Menus.pdf

            Comment

            Working...
            X