Announcement

Collapse
No announcement yet.

Blekinge Bilradio - Strulföretag eller inte?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Re: Blekinge Bilradio - Strulföretag eller inte?

    Originally posted by Holst View Post
    Det enda jag inte kan förstå är ngt jag pratade med jimmy om när han höll sin första "tävling" är VARFÖR han inte startade ett AB. Vi pratade länge och väl och jag berättade om min egna smäll i lsutet av 90 talet när exakt samma sak hade hänt mig och jag ångrar att det inte va ett AB osv... Tungt som fan. Tog mig närmare 9år med hjälp av stödlån från familj och min flickvän (Nuvarande fru) att lösa allt skit efter det....
    Man kan inte ombilda till ett AB om förtaget har skulder. De måste man lösa först och de gick nog inte?

    Comment


    • Re: Blekinge Bilradio - Strulföretag eller inte?

      Originally posted by dBAkuten View Post
      Man kan inte ombilda till ett AB om förtaget har skulder. De måste man lösa först och de gick nog inte?
      tror iof inte han hade så mycke skulder när hans första tävling ordnades, att det däremot inte skulle gått att ombilda idag råder ingen tvekan om,
      De finns bara ett sätt å göra saker å ting på, och de är rätt sätt, vad som däremot är rätt finns de många åsikter om........

      Comment


      • Re: Blekinge Bilradio - Strulföretag eller inte?

        Tycker det är rätt roligt att inte denna tråd är låst när alla andra liknande trådar låses

        Men tycker det är synd som fan det som har hänt.

        Får ta en funderare vem man nu ska handla av. Vissa går juh bort direkt när dom beter sig som dom gör emot en, ingen nämnd ingen glömd.

        Numera 2x Domare i dB Drag/Bassrace/Psychlone

        VEM FAAAN VAR WIECHERT?

        Comment


        • Re: Blekinge Bilradio - Strulföretag eller inte?

          Originally posted by MrMix View Post
          tror iof inte han hade så mycke skulder när hans första tävling ordnades, att det däremot inte skulle gått att ombilda idag råder ingen tvekan om,
          Har inte en aning hur personen du syfta på ekonomi har sett ut utan det var ett allmänt svar varför det inte går att ombilda en Enskild Firma till ett AB och sen kursa det och bli av med vissa skulder.

          Comment


          • Re: Blekinge Bilradio - Strulföretag eller inte?

            Originally posted by Stickan View Post
            Tycker det är rätt roligt att inte denna tråd är låst när alla andra liknande trådar låses

            Men tycker det är synd som fan det som har hänt.

            Får ta en funderare vem man nu ska handla av. Vissa går juh bort direkt när dom beter sig som dom gör emot en, ingen nämnd ingen glömd.
            Det är ju bra att sådana här saker diskuteras så inte fler personer hamna i samma tragiska situation. Personen i fråga bloggar ju själv om det så han vill ju oxå att budskapet ska fram hur snett det kan gå.

            Men personangrepp är ju inte acceptabelt!!!!!

            Comment


            • Re: Blekinge Bilradio - Strulföretag eller inte?

              "Oavsett" hur och vilka fel en människa har gjort så är han bara en människa.
              Ingen är perfekt, inte ens "du" (Ingen nämnd, ingen glömd) eller jag (O nej).

              Detta handlar "bara" om pengar inte något grymt tilltag eller så....

              Prylar/pengar är inte allt!
              Pengar underlättar, prylar är roligt, oja.
              Men vi glömmer ju många gånger bort att leva *s*
              (Be mig inte förklara, det blir än djupare då *ler*)

              Jag hoppas och önskar att han snart får hälsan och det någorlunda drägligt/problemfritt i sitt liv,
              och snarast kan börja leva med sina barn igen.


              Det är svårt att tänka sig in i en annan (okänd) människas livssituation,
              men ett är säkert: han har det inte lätt och "du" o jag har det bättre!
              (Ja ja det finns ju undantag...ja dem som har det än sämre med...)

              Önskar jag kunde hjälpa alla som behöver hjälp!


              Detta är/var tråkigt men för min del så är det viktigare hur människor mår
              än huruvida jag får lite billig silent coat i min bil eller inte *ler*

              Jag önskar allt gott till alla.

              Handlar detta om Bilstereo? Nej....
              det handlar om livet, och utan livet ingen bilstereo *ler*

              Detta är kanske lite osammanhängande men jag är bara en människa....
              o vi gör fel i bland. och om "du" vill så förstår "du" vad som är skrivet :-)
              Last edited by BI(L)LJUD; November 8, 2012, 15:43. Reason: gjort det än djupare för somliga kanske *skrattar*

              Comment


              • Re: Blekinge Bilradio - Strulföretag eller inte?

                Originally posted by dBAkuten View Post
                Det är ju bra att sådana här saker diskuteras så inte fler personer hamna i samma tragiska situation. Personen i fråga bloggar ju själv om det så han vill ju oxå att budskapet ska fram hur snett det kan gå.

                Men personangrepp är ju inte acceptabelt!!!!!
                GULD till dig! Bra skrivet!!

                Comment


                • Re: Blekinge Bilradio - Strulföretag eller inte?

                  Originally posted by Stickan View Post
                  Tycker det är rätt roligt att inte denna tråd är låst när alla andra liknande trådar låses
                  Ytterst få trådar på detta forum är stängda.

                  Jag har tagit beslutet att denna tråd är relevant att diskutera i och att den har haft en okej nivå (med respekt för det känsliga ämnet).

                  // Gurra (Administrator)

                  Comment


                  • Re: Blekinge Bilradio - Strulföretag eller inte?

                    Originally posted by Administrator View Post
                    Ytterst få trådar på detta forum är stängda.

                    Jag har tagit beslutet att denna tråd är relevant att diskutera i och att den har haft en okej nivå (med respekt för det känsliga ämnet).

                    // Gurra (Administrator)

                    Så skall det låta!

                    Bilstereo och livet hör samman!

                    Bra beslut!!

                    Du har ett stort hjärta!

                    Comment


                    • Re: Blekinge Bilradio - Strulföretag eller inte?

                      Hej

                      Mitt namn är Victor och Jimmy är en släkting till mig, nu vet jag att jimmy har det svårt men nu är det såhär att jag inte vill trycka ner någon men jag kan berätta lite mer för det som står på hans blogg är inte sant till 100%. ( ur min synvinkel )

                      Som det står på hans blogg så tillhör jag hans fru's ''infekterade släkt'', jimmy och jag åkte ibland iväg ut på små egna resor. Vi pratade om allt från relationer med olika människor till att vi åkte dit han växte upp, och åkte runt och kollade på tex hans hus och vart krogarna låg där de var ute.

                      Min mor har varit ekonomi ansvarig på BlekingeBilradio den sista tiden, min mor (AÖ) har spenderat sitt liv åt ekonomi och just nu driver hon och en annan man ett företag som går ypperligt. Med detta innebär att hon är oerhört duktig på ekonomi och sköter pengar med stor finess och inte är någon ''tuttifrutti'' ekonomitant.

                      Pengarna inom BB har inte använts på rätt sätt, prioriterat att köpa nya företag då inte leverantörer fått pengar.
                      För att hjälpa BB så tog inte min mor ut lön på flera månader bara för att hjälpa och vara snäll mot Jimmy, hon ville inte han skulle gå i konkurs för allt vad det innebär för min Farmor och Farfar som även borgat för honom.
                      Iochmed hon varit ekonomi ansvarig så har jag hört endel, tex då hon suttit uppe och jobbat in på småtimmarna på nätterna gråtandes bara för att hon förstår hur dåligt allting är.
                      Hon försökte hjälpa honom och hon fick det på stabilare fötter, sedan så börjades det köpas nya företag i smyg utav honom( som hon senare såg såklart ).
                      Firman hade haft mycket bättre förutsättningar om inte alla dessa småföretag hade köpts och andra onödiga saker hade köpts då det inte fanns pengar.

                      Mvh

                      Comment


                      • Re: Blekinge Bilradio - Strulföretag eller inte?

                        Originally posted by victorö View Post
                        Hej

                        Mitt namn är Victor och Jimmy är en släkting till mig, nu vet jag att jimmy har det svårt men nu är det såhär att jag inte vill trycka ner någon men jag kan berätta lite mer för det som står på hans blogg är inte sant till 100%. ( ur min synvinkel )

                        Som det står på hans blogg så tillhör jag hans fru's ''infekterade släkt'', jimmy och jag åkte ibland iväg ut på små egna resor. Vi pratade om allt från relationer med olika människor till att vi åkte dit han växte upp, och åkte runt och kollade på tex hans hus och vart krogarna låg där de var ute.

                        Min mor har varit ekonomi ansvarig på BlekingeBilradio den sista tiden, min mor (AÖ) har spenderat sitt liv åt ekonomi och just nu driver hon och en annan man ett företag som går ypperligt. Med detta innebär att hon är oerhört duktig på ekonomi och sköter pengar med stor finess och inte är någon ''tuttifrutti'' ekonomitant.

                        Pengarna inom BB har inte använts på rätt sätt, prioriterat att köpa nya företag då inte leverantörer fått pengar.
                        För att hjälpa BB så tog inte min mor ut lön på flera månader bara för att hjälpa och vara snäll mot Jimmy, hon ville inte han skulle gå i konkurs för allt vad det innebär för min Farmor och Farfar som även borgat för honom.
                        Iochmed hon varit ekonomi ansvarig så har jag hört endel, tex då hon suttit uppe och jobbat in på småtimmarna på nätterna gråtandes bara för att hon förstår hur dåligt allting är.
                        Hon försökte hjälpa honom och hon fick det på stabilare fötter, sedan så börjades det köpas nya företag i smyg utav honom( som hon senare såg såklart ).
                        Firman hade haft mycket bättre förutsättningar om inte alla dessa småföretag hade köpts och andra onödiga saker hade köpts då det inte fanns pengar.

                        Mvh
                        har haft bolag ihop med jimmy för några år sedan........han kunde inte räkna på den tiden heller och han la dessutom pengarna på (enligt mig) helt fel grejor, han har dessutom kostat oss MYCKE pengar för hans strulande då,
                        De finns bara ett sätt å göra saker å ting på, och de är rätt sätt, vad som däremot är rätt finns de många åsikter om........

                        Comment


                        • Re: Blekinge Bilradio - Strulföretag eller inte?

                          Har kommit ett andra blogginlägg som skrivs om Blekinge Bilradio.

                          Verkar bli en sur eftersmak..

                          http://www.ehandel.se/blogg/jimmy/

                          Comment


                          • Re: Blekinge Bilradio - Strulföretag eller inte?

                            Fick svar från min bank idag;

                            "Kortreklamation

                            Det har av utredningen framkommit att själva transaktionen genomfördes mot ett fristående säljföretag, som har till uppgift att leverera den aktuella likviden till företaget vid vilken du beställt aktuell vara. Därmed får man betrakta transaktionen rent tekniskt som ett köp av betalningsförmedling. Betalningsförmdelaren har påvisat att likviden vidarebefordrats i enlighet med erhållen order. Med hänsyn till detta kan banken inte gottgöra dig för det reklamerade köpet."

                            --------

                            Vidare fick jag för några månader sedan ett brev från advokat Magnus Trojer vid Trojer Advokater AB, där denne förklarade att jag som kund/köpare i det specifika ärendet har obefintlig möjlighet att ta del av någon utdelning/återbäring. Detta efter att jag har varit i kontakt med denna byrå 2ggr och framställt mitt återbetalningskrav från konkursboet.

                            ---------------

                            Nu släpper jag det här, har ingen anledning att kriga över ett så pass lågt belopp men likväl tycker jag att det känns för jävligt att det ska kunna gå till så här i ett modernt samhälle; att folk som betalar för en vara och inte får den levererad står helt maktlösa. Att man som leverantör inte ser till att gottgöra för sina fuckups. För min del handlar det INTE om pengarna (under tusenlappen), utan om PRINCIPEN. Jag blir förbannad när folk stjäl från mig, inte pga det förlorade värdet, utan för att de vet att de kommer undan med det

                            Comment


                            • Re: Blekinge Bilradio - Strulföretag eller inte?

                              Originally posted by HFR View Post
                              Fick svar från min bank idag;

                              "Kortreklamation

                              Det har av utredningen framkommit att själva transaktionen genomfördes mot ett fristående säljföretag, som har till uppgift att leverera den aktuella likviden till företaget vid vilken du beställt aktuell vara. Därmed får man betrakta transaktionen rent tekniskt som ett köp av betalningsförmedling. Betalningsförmdelaren har påvisat att likviden vidarebefordrats i enlighet med erhållen order. Med hänsyn till detta kan banken inte gottgöra dig för det reklamerade köpet."

                              --------

                              Vidare fick jag för några månader sedan ett brev från advokat Magnus Trojer vid Trojer Advokater AB, där denne förklarade att jag som kund/köpare i det specifika ärendet har obefintlig möjlighet att ta del av någon utdelning/återbäring. Detta efter att jag har varit i kontakt med denna byrå 2ggr och framställt mitt återbetalningskrav från konkursboet.

                              ---------------

                              Nu släpper jag det här, har ingen anledning att kriga över ett så pass lågt belopp men likväl tycker jag att det känns för jävligt att det ska kunna gå till så här i ett modernt samhälle; att folk som betalar för en vara och inte får den levererad står helt maktlösa. Att man som leverantör inte ser till att gottgöra för sina fuckups. För min del handlar det INTE om pengarna (under tusenlappen), utan om PRINCIPEN. Jag blir förbannad när folk stjäl från mig, inte pga det förlorade värdet, utan för att de vet att de kommer undan med det
                              Det suger verkligen att inte få det man betalat för....och jag försvarar ingen som inte gör rätt för sig...

                              Men man lär sig alltid något och i ditt fall för en relativt "billig peng"

                              Vill man vara säker på att få den vara man betalar för så gör man det över disk. as simple as that...
                              Roger Edvinsson
                              Åsiktsmaskin som ibland är ute och cyklar...
                              helst på saker av kolfiber :-)

                              Comment


                              • Re: Blekinge Bilradio - Strulföretag eller inte?

                                Eller så köper man billigt från seriös nätfirma, hämtar på lagret, o betalar mot faktura:-)
                                Svensk Mästare 5 gånger...

                                Comment

                                Working...
                                X